Calexico Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Heihei! Er det noen som har noen tips til ferdig mat som er godt og litt sunt? Jobber kveldsvakter innimellom, og hvis jeg ikke har igjen middagsrester fra dagen før, blir det så fort brødskiver.. Er jo ikke altfor næringsrikt.
Abracadabra Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 som høygravid gressenke med treåring er jeg storforbruker av Fjordland, synes det er mange gode middager der, og det er bedre enn å spise makaroni med ketchup på i dagevis, hehe. jeg bruker også gjerne å kjøpe ferdige fiskekaker og ferdigkokte poteter (ja SÅ lat er jeg i disse dager!!), og koke opp frosne erter/gulrøtter å ha til... hvis junior spiser hos besteforeldre el.l. så kjøper jeg ofte en grillet kylling og en ferdigsalat, nammenam. jeg vet hva du mener, vanskelig å gidde å lage middag til kun seg selv!!!
Calexico Skrevet 5. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2009 Takk for svar! Fjordland er greit, men synes potetene smaker helt grusomt. Litt kresen.. Men ferdig salat og noe fra varmdisken høres jo greit ut:) Orker bare ikke lage mat før jeg drar på jobb.. vil jo mye heller slappe av:)
2010 Mammaen Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Jeg spiser også ofte alene og når jeg er flink lager jeg ekstra mye middag som jeg kan fryse ned i porsjoner og varme i mikroen. Feks. lasagne, pastasaus (koker bare fersk pasta i 3 min), pai, hjemmelaget pizza, etc. Ofte kokeer jeg ekstra pasta og legger i kjøleskapet som kan varmes i mikroen. Akkurat nå steker jeg fisk som jeg kan ha i morgen sammen med ris som jeg koker i kveld. Lager bare en saus og koker brokkoli i morgen. Ellers er det ok med en pizza og fjordland, lapskaus fra boks i ny og ne, samt at jeg ofte kjøper thai take away som jeg har i nærheten.
vilhahøstbabyda<3 Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 Kok ris på forhånd og ha stående i kjøleskapet. (Kok den i grønnsak - eller kyllingbuljong) Når du kommer hjem kutter du opp en gulrot og hakker litt løk, knus litt hvitløk om du har. Stek alt sammen i litt olje. Pisk gjerne et egg og rør inn på slutten av stekinga. Strø en klype salt over og kos deg. Blir det litt tamt kan du røre inn en teskje eller to med sweet chilisaus. Kjemperaskt og mye bedre enn Fjordland.
NostraStoria Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 Hvorfor lager du ikke svært enkle middager heller? F.eks koke pasta og hell over litt ferdig pesto...rør sammen på svak varme..og vips så har du middag. I tillegg har du middager som lager seg selv - som f.eks laks (stekes i ovn)..+ småpoteter som trenger kun 15 min koketid..hiver oppi litt fryste grønnsaker før de er ferdig. Så er det bare å sette fram litt creme fraiche og kanskje agurksalat på bordet. Enkelt og kjempegodt måltid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå