Gå til innhold

litt hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde EL på dag 16 i syklusen min, er det sånn at da er det nøyaktik 16 dager til mens? Eller kan den komme før?

Syklusen før den igjen var på 28 dager, så 32.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjennomsnittet sier at man får TR ganske nøyaktig 14 dager etter EL... :)

Skrevet

Det hadde jo vært greit ;) for da har jeg (forhåpentligvisfraværende) IKM på mandag!

Skrevet

Fikk ikke du TR mandag 12 okt da? Noen få dager før meg mener jeg å huske...

Dersom du hadde EL på dag 16 (altså 27 okt), betyr det at du har 29 dagers syklus denne gangen og IKM er tirsdag den 10 nov. Lutealfasen (tiden mellom EL og mens er konstant på 14 dager +/- 1 dag, men ganske konstant 14 dager....

Egget kan tidligst begynne å feste seg 6 dpo (days past ovulation), altså 2 nov. I dag er det 4 nov og du er 8 dpo. Man kan teste positivt allerede fra 9 dpo avhengig av implantasjonstidspunktet for egget, det er helt normalt at egget fester seg en gang mellom 6-12 dpo (dager etter EL) - gjennomsnittet for implantasjonen av egget er på 9-10 dpo.

Ønsker deg lykke, lykke til =)

Håper vi entrer 1 tri nå da...

Klem fra

Skrevet

Lutealfasen kan jo selvsagt være defekt også og variere da, og da kan det være vanskelig å bli gravid, men en normal lutealfase er ihvertfall på 14 dager +/- 1 dag som sagt =)

Dersom man har syklus mellom 25-35 dager er det ihvertfall ganske sikkert at en har eggløsning, men varierer det mer enn dette, kan det være verdt å sjekke seg nærmere.

Ha en fortsatt fin kveld =)

Klem fra

Skrevet

Jepp den kom 12 oktober. Jeg har fått en sånn fiks ide om at visst EL kom 16 dager etter TR så tar det 16 dager til IKM. Hvorfor aner jeg ikke. Og ser jo nå at jeg har regnet feil he he. Tusen takk for en ganske bra forklaring :)

Ja nå syns jeg vi skal få komme inn der :) Har prøvd i 6 måneder nå og blir bare mer og mer skuffet for hver gang TR kommer.

Vi vil ha bebis!

Masse lykke til deg også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...