Snabeltann Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Jeg får ikke mini til å ta flaske. Kan noen steg for steg egentlig fortelle meg hvordan jeg skal gjøre dette? Skal jeg lissom stappe flaska inn i munnen på han? Eller vente til han suger tuten til seg selv på en måte? Jeg har bare prøvd med avent-tutene, siden jeg pumper med aventpumpe.. Men eneste resultat er at han bare sutter litt på tuten, eventuelt brekker seg hvis jeg putter den lenger inn.. Er det noen tuter som egner seg bedre enn andre når man flasker og ammer, som minner mer om brystvorta lissom? Mini er seks uker, og jeg får han ikke til å ta smukk heller by the way. Pumper mye melk hver dag rett i dass, skulle så gjerne fått til dette, men holder på å gi opp, som med første mann..
Underveis --> Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Det finnes flere typer tuter. Bare google det og se hva som dukker opp, evt dra i en butikk og se hva slags utvalg de har. Barnas Hus, f.eks. Her byttet jeg rett og slett pupp mot flaske midt i ammingen. Da var han i sugemodus, og ikke skrubbsulten. Min tok heller ikke smokk da, og brakk seg av det. Ble bare forbanna da han fikk flasken, men klarte altså å trene på dette ved å bytte ut når han ikke var så skrubbsulten. Måtte faktisk trene på det hver dag en stund før han til slutt fikset det greit. Nå har jeg sluttet å amme (7 mnd), og han drikker bare av flaske :-)
Underveis --> Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Glemte å si! Ikke kast melka! Frys den ned :-)
septbaby09 Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Har du prøvd flere typer smokker. Lille her nektet smokk, disse nam smokkene, fikk tips av en venninde som hadde samme problem om og bestille smokker fra navnesmokken.dk, diss runde smokkene, som likner mer på en brystvorte, så nå smatter han som bare det og koser seg. Hjelper på mange gråtetokter kan du si:) Kommer iløpet av 3 dager i posten, og reddet hverdagen her. Har prøvd litt flaske her også, Dr. Brown sine, han har tatt den. Jeg stapper hele tuten i munnen, slik at leppene hans omslutter den tykke enden liksom. Så må putte den godt inn, men tror de skal sitte godt oppreist. Om som noen tipset meg om, stopp halveis å la de få en pause, fordi det kommer lettere melk av flaske enn av pupp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå