snille_snille Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Etter litt øving har gutten min og jeg fått taket på liggende amming. Vi har foreløpig bare trent på dagtid, men tror nå at tiden er inne for å prøve det ut om nettene også. Jeg lurer på hva dere gjør med raping om nettene? Står dere opp og raper, eller lar dere være og bare sover videre når minien er ferdig å spise? Gutten min er plaget med luft i magen, så er redd for at det bare blir verre hvis jeg ikke raper han etter et nattmåltid. Noen med erfaringer?
MathildeC Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Må innrømme at jeg ikke raper henne (ikke storesøster heller da hun var baby), for det vekker henne for mye opp.. men man burde kanskje? Synes det fungerer greit uten å rape, så begynner neppe med det.
Gjest eelis+kian oliver Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Hvis gutten din er plaget med luft i magen, ville jeg nok prøvd å rape han før du sovner, hvis ikke blir det sikkert bare verre. Eventuelt kan du la han ligge på siden en stund etter endt måltid, det funker fint her. Jeg sovner alltid under nattmaten, så jeg får aldri rapet lillegutt på natterstid, hehe. Det har ikke vært noe problem så lenge han ligger på sida, for da får han til å rape på egen hånd, men hvis han ligger på rygg blir det mye "knøvling", før jeg endelig våkner og tar han opp (og da raper han så veggene rister, hehehe). Du får vel bare prøve deg frem :-)
Underveis --> Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Rapet ikke Lillemann på natten. Våknet for mye og fikk ham ikke til å sovne igjen. Funker forresten å legge de på siden dersom rapen er vanskelig å få opp, men de skal faktisk ligge på venstre side pga magesekkens utforming ;-)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Jeg har heller aldri rapet om natten, her kom det ut som promp isteden. Men hvis han har litt knip så ville jeg kanskje prøvd å sett om det ikke ødela nattesøvnen for mye
anette1986 Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 Jeg legger han bare på magen oppå brystet mitt,mens jeg ligger,da kommer det ofte en rap. men hvis den ikke kommer tar jeg det ikke så tungt på natta. han sover bra uannsett;)
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 Jeg rapte henne på natta av og til. Hvis jeg orket, rett og slett. Det er vel best at babyen skal rape, særlig hvis hun ikke får det ut med promp. Noen ganger kan luftboblene i tarmene bli store for småttisene, og da kan de få magevondt. Hvis jeg ikke rapet henne på natten, ga jeg henne litt Minifoam (jaja, jeg vet det er ikke supersunt, men det hjalp sååå fint her) på dagen. Det som oftest skjedde var at jeg ammet, prøvde å rape henne en liten stund, kom det ikke noe opp fort, la jeg henne ned igjen. Nå er hun snart 5 mnd og jeg lar henne rape hvis jeg merker at hun svelger mye luft. Hvis hun sovner tungt under ammingen orker jeg ikke. Sovende baby=nesten umuuulig å rape! Lykke til:)
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 5. november 2009 #8 Skrevet 5. november 2009 Her er det begge deler. Jeg ammer liggende i min seng og legger han deretter tilbake i sin egen seng. Så ofte at han raper når jeg løfter han opp for å legge han over i sin seng. Men hvis han ikke gjør det med en gang, så står jeg ikke og venter til det kommer rap nei. Han er ikke plaget med luftproblemer, og er dessuten en mester til å prompe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå