Gå til innhold

Dere med barn i risikogruppen for svineinfluensa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere isolert dere for vinteren og håper på en bedre vår eller er dere ute blandt folk?

Vi har fått tatt vaksinen for å beskytte lillegutt som er for liten, men det går jo noen uker før den virker optimalt. Er rett og slett sliten jeg nå. Passer på hele tiden med håndhygene både på meg og storesøsken og mannen, sprit og såpe og ikke pust eller host på han.. Går i buer utenom store folkemengder og unngår kjøpesenter og butikken.. Er livredd for hvilken bakterier de andre barna tar med seg hjem fra skolen og føler at alt og alle er potensielle bakteriebomber.. Men nå har han jo akkurat vært innlagt på sykehuset igjen og jeg kjenner at jeg ikke klarer en ny runde enda så jeg håper han holder seg frisk og unngår svineinluensa.

Hva gjør dere med svinehysteriet?? Har noen av dere tatt barna ut av skolen og hvordan stillte skolen seg til det eventuelt? Jeg vurdere å ta ut de to eldste inntil vaksinen virker optimalt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Nå er både jeg og gutten min på 8 mnd vaksinert. Pappaen venter på å få ta vaksine. Vi har selv hatt noen runder med gutten på sykehus. 1 mnd i strekk på det lengste, og aldri igjen! Pga sykdommen hans tåler han ikke en vanlig forkjølelse som andre unger villa ha gjort, så vi har aldri tatt han med på kjøpensenter ol. Vi har også alltid passet på at de som kommer på besøk er helt friske. Håndvask er vi også nøye med.

Kan vel ikke si at vi har isolert oss helt. Vi drar mye på besøk og treffer andre folk. Men kafèer og kjøpesenter får vente på oss:)

Vi gjør vel egentlig ikke noe annerledes nå, enn før svineinfluensaen slo til for fullt. Men gutten vår har heller ingen storesøsken som trenger å ta hensyn, så da blir det vel litt enklere=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...