Gå til innhold

kvalm??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 5 og er ikke kvalm foreløpig. I mitt forrige svangersskap var jeg konstant kvalm de 3 første mnd. og er redd for å oppleve dette denne gangen også. Hvis noen av dere har hatt svangerskapskvalmen lurer jeg på når dere begynte å bli kvalme? hvilken uke? og hvor lenge varte det?

Lever i håpet om å slippe unna denne gangen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg var ikke kvalm sist, men nå begynner jeg å kjenne deet. 8 uker på vei i morgen.

Lykke til

Skrevet

off a meg.. jeg brukte sånne armbånd som fåes kjøpt på apoteket sist graviditet. Det hjalp. samt å få i seg litt mat på morgenen.. om det så bare er litt tørt knekkebrød. Lykke til du også :-)

Skrevet

Heihei:)

Jeg begynte å bli kvalm i uke 6, og for min del har d bare blitt verre.. Er i uke 12 nå, men d ser ikke ut til å gi seg ennå. Men d er jo veldig forskjellig fra person til person:) Noen er jo bare kvalm tidlig på dagen, og i bare noen uker. men ser ut til at jeg er av de uheldige, konstant kvalm og er sykemeldt pga det. Krysser fingrene for at du slipper unna..:)

Skrevet

Off a meg.. får håpe jeg slipper.. foreløpig nyter jeg det å kunne spise kjøttkaker, taco osv. uten å brekke meg bare av lukten..

krysser fingrene, og håper du slipper kvalmen snart!!!

Skrevet

Hos meg begynte det forrige uke, i uke 6. Blir verre og verre for hver dag som går for min del. Er stort sett bare kvalm når jeg er sulten da, men nå begynner det å bli verre å få i meg noe mat, og jeg er sulten konstant.

Var lenge kvalm sist gang, da ga det seg ikke før rundt uke 20. Kasta heldigvis ikke mye opp da, håper i grunnen jeg slipper unna det denne gangen også.

Skrevet

I uke 5-6.. vet ikke hvilken uke jeg er i nå, men er kjempekvalm!! Sist var jeg kvalm også og gikk ned 6 kg..

Ikke noe moro

Skrevet

Ved forrige graviditet var jeg ikke kvalm èn dag. Nå er jeg bar ei uke 5, og har vært kvalm allerede för positiv test. Mye hodepine også... men det kommer og går da, kan være noen timer jeg ikke kjenner noe, men det kommer flere ganger om dagen/natten. Gruer meg skikkelig til nattevakter, men får vel gi det en sjans... Ting kan jo forandres om en uke, for alt jeg vet...

Skrevet

Hei!

Jeg var ikke kvalm i mitt forrige svangerskap, men er det nå. er ca 6-7 uker på vei. Kvalmen begynte vel for en drøy uke siden...og blir bare værre! Men det hjelper å spise. Så jeg blir vel tjukk denne gangen også, hehe!

Skrevet

Ps. Ikke vært kvalm siden jeg skrev innlegget... Rart!

Skrevet

Jeg var ekstremt kvalm da jeg gikk gravid med førstemann, men det ga seg heldigvis da jeg var rundt 13 uker på vei. Denne gangen begynte jeg å føle meg dårlig allerede en uke før forventet menstruasjon. Er nå 7-8 uker på vei og jeg føler at kvalmen har sluppet taket litt. Jeg går også med sea bands døgnet rundt, tar de kun av når jeg dusjer. Kan jo være at de hjelper ganske så bra. Hadde ikke sea bands med førstemann.

Dette viser jo at et svangerskap kan være vidt forskjellig fra gang til gang. Jeg var overbevist om at jeg kom til å være enda mer kvalm enn sist. Ikke pessimistisk i det hele tatt nei... he he.

Skrevet

Jeg var kvalm fra 6. uke med førstemann, og denne gangen kom kvalmen rundt 5. uke. Denne gangen ble det verre og verre frem til det toppet seg rundt uke 8 og da var jeg ekstremt kvalm et par uker, døgnet rundt, med oppkast og brekninger. Ble sykemeldt 100 % fra jobb og bare slet for å komme meg gjennom dagene. Gikk til akupunktur 3 dager i uken en periode og det tok de verste toppene av kvalmen.Nå er jeg 11+2 og kvalmen er på vei ut av kroppen, nå er det bare om natten (kaster fortsatt opp om natten!) og når jeg blir sulten at den kommer. Er tilbake i full jobb og det går greit. Lykke til så mye HI, håper du slipper kvalmen! Det som hjalp meg gjennom den verste perioden var akupunktur og fersk ingefær+afipran-tabletter jeg fikk av legen. Nå klarer jeg meg uten noe slikt og jeg føler meg som et nytt menneske! Det går hvertfall over for de aller fleste :)))

Skrevet

noen som har gode råd mot kvalme??

sånn uten om og spise hele tiden??

Skrevet

Så flott at du slipper kvalmen :-) Håper det fortsetter :-)

Skrevet

Ps. igjen: Skulle ikke sagt det-for i natt var kvalmen tilbake igjen...

Blir spesielt kvalm hvis jeg blir vekket om natta! ...noe jeg ofte gjör av dattera mi....

Skrevet

Jeg er 5+2 og ikke kvalm enda. Men har ingen håp om å slippe unna. :s

Sitter egentlig bare å venter på dagen da kvalmen kommer kastende over meg.

Skrevet

kvalm fra første stund! Og da mener jeg virkelig første stund. jeg er nå 7.2 og var kvalm allerede i andre uke dersom vi skal tro målingen av min graviditet.

Nå er kvalmen så overveldende at jeg nesten ikke tenker på NOE annet.

Skrevet

Hei :)

Jeg merket det på kroppen veeeeldig fort at det var tegn på graviditet.

Ble kvalm og fort sliten alledere i uke4... Har hatt det siden, hver dag. Er i uke 7 nå.

Slitsomt, skal liksom holde det litt inni seg at man er gravid, men går jo utover jobb og skole når man er konstant dårlig og trøtt. Litt vanskelig, men håper det blir bedre etter hvert snart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...