Gå til innhold

pergotime bivirkninger eller graviditetssymptomer?.

Anbefalte innlegg

Gjest aloshia
Skrevet

Hei,

Vi har nå prøvd å bli gravide i 18 måneder. Mannen min testet seg i desember i fjor og den viste 0 sædceller!! Men det tok seg gradvis opp igjen , heldigvis, etter litt justering i livsstilen og han har nå bra svømmere om enn fremdeles under gjennomsnittet i antall. I begynnelsen av sommeren,etter en tur hos dr. purvis, begynte han på pergotime og etter en tur til gynekologen i forrige måned ble også jeg satt på pergotime selv om jeg har regelmessig eggløsning.

Dette har vært en vanvittig pp.!! Jeg kjente ingenting til pergotime før eggløsning, og selve eggløsningen var bare bittelitt "verre" enn vanligvis. Men en uke etter eggløsning begynte jeg å kjenne saker og ting. I to dager hadde jeg ganske ubehagelige stikkinger i området ved den ene eggstokken, det gjorde litt vondt liksom. Jeg ble bekymret og ringte gynekologen som sa at det helt sikkert var cyster pga pergotime.

Dagen etter kjente jeg nesten ingenting, men så begynte en voldsom aktivitet med stikkninger på forskjelllige steder i livmor, i tillegg til mensmurringer (som har vært bekymringsfullt sterke et par ganger men passert ganske raskt). Livmoren er også veldig øm. Jeg ble også litt trøttere og har de siste dagene vært ganske svimmel. Kjenner ingenting til de berømte ømme brystene, det har heller aldri vært et PMS tegn hos meg.

Jeg har IKM endten i morgen eller fredag. Testet i dag siden jeg ikke klarte å holde meg, men negativt, bare en ultrasvaaak skyggestrek på CB test.

Jeg lurer på om noen av dere har opplevd noe lignende når dere har vært på pergotime? Altså om dere har kjent utrolig mye mer aktivitet enn vanlig? Eller kan det være på grunn av cystene? Jeg håper jo selvfølgelig at jeg er gravid, men ettersom jeg har tatt disse hormonene stoler jeg ikke på egen kropp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei . Jeg hadde også veldig mye aktivitet og gravid. symptomer etter pergo mnd.

Var sikker på at jeg var gravid.

Er nok ikke uvanlig det, er jo meningen det skal sette igang ting :)

Skrevet

Jeg trodde jeg var gravid hver eneste måned i 6 mnd jeg, når jeg gikk på pergotime...:=) Så er nok ikke så uvanlig at man lett kan la seg lure på de pillene.

Vet at mange får de samme bivirkningene som om de er gravide, så eneste som kan gi svar er en positiv test dessverre...

Tips: pergo gir sen eggeløsning hos mange, opptil en uke senere hos enkelte.

Så testdag/forventet ikm og dagen for å bli gravide kan være litt annerledes enn normal sykluser uten pergo.

Gjest aloshia
Skrevet

Var redd for det, ja :( ... da er det bare å vente å se om tanta dukker opp. Har tenkt å teste igjen i morgen, burde gi meg et klart svar. Håååper indeerlig det er vår tur nå!!!

Takk for tipset om sen eggløsning. Jeg er ganske sikker på når den var ettersom jeg får sterke symptomer og testet for progesteron etterpå. :)

Gjest aloshia
Skrevet

Var hos gynekolog i dag...ingen tegn til cyster og hun kunne se en fostersekk i livmor!!! Helt utrolig!!! Håper spiren klorer seg godt fast og sitter ni måneder til!!

Skrevet

Åh, så koselig! Gratulere så masse. Dette skal gå bra ver du!

Gjest aloshia
Skrevet

Tuuuusen takk!!! Krysser fingrene for at det har klaffet for deg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...