Gå til innhold

Er det faktisk noen som bruker cherrox i stedet for vintersko i gore tex e.l.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har vi hatt flott høstvær her, og jeg forundrer meg stadig over hvor mange barn som er ute og leker i uhamslige, tunge, stive cherrox! Når det er kaldt og klart på andre uken, og jeg ser barn gå til og fra skolen i cherrox syns jeg synd på dem, det er jo en sjøstøvel med fôr i liksom...

Eller hvordan er det? Dropper dere å kjøpe gore tex vintersko til ungene deres, og velger kun cherrox?

Her har vi cherrox til slapsedager, støvler til øs pøs vær, og viking gore tex til resten av dagene...

Skrevet

Vi har begge delene.. Sjelden vi bruker cherrox her hjemme.., er det øs pøs ute i barnehagen tar de jo på cherroxene.. Men på solskinnsdager hvor det bare er litt kaldt bruker han vintersko.. :)

Skrevet

Helt enig med deg! Vi har cherrox til de slapsete/våte dagene mens det enda ikke har blitt så kaldt, men cherrox er ikke noe varmt!

Goretex tåler tross alt vann de også;)

Nei cherrox er nødsko her i huset. Minste på 18 mnd har jeg ikke kjøpt cherrox til engang.

Skrevet

Ja, det er samme som oss... Syns litt synd på disse ungene jeg, er ekkelt å gå i støvler i fint vær..

Skrevet

Jeg tror ikke det er mange, men jeg har sett det da jeg jobba i barnehage. Nå er jo ikke en cherrox bare en cherrox lenger. De dyre t.d. til viking med ullfor er lettere og varmere enn de rimeligere variantene. Her i Bergen er det ikke særlig kaldt om vinteren og nesten alltid vått, og jeg ser ikke bort ifra at den med ullfor kan være varm nok og et bedre alternativ enn en del billige vintersko som slipper vann inn. Da har jo baren mer solide høstsko til familiebruk.

Jeg har forresten en 5-åring som konsekvent tar på cherroxer uansett vær. Han gidder ikke ta på seg goretex skoa:) He, he..kanskje er det han du ser springe rundt?

Skrevet

I vått vær nå om høsten fungerer cherox etter min mening berde enn for eksempel viking goretex. D holder seg faktisk tørrere på beina.

Når det blir kuldegrader og da heller ikke så vått går vi selvfølgelig over til vinterstøvler, men ungene ser ikke frem til det. De vil helst ha cherox hele tiden. Tror det er mest fordi de er enkle å få av og på, men også fordi de liker å gå i dem.

Skrevet

Her går det i cherrox til kuldegradene og snøen kommer. Om dagen er det regnvær, men for kaldt for vanlige støvler, og for vått for vintersko, så cherrox er perfekt. Har ikke hatt noe klaging fra 4 åringen. Og ser mange i bhg går i det om dagen.

Skrevet

Har begge deler, men bruker ofte cherroxer før det har blitt kaldt.

Skrevet

Bruker begge deler, men fram til nå er det blitt mye cherrox (han har en litt lettere variant enn vanlige ch.) men er ofte bløtt og sølete selv om det er fint vær så da funker de best..

Men ser nå som det blir kaldere går vi vel mer over på vintersko..

Skrevet

her går det mest i sherrox. kjøpte noen med veldig tykt for, og som er veldig myke i "plasten" iforhold til den gamle og stive varianten.

de kan da ikke være så ubehagelige og grusomme som enkelte skal ha det til siden ungene foretrekker de. gutten min vil ihvertfall ikke ha på seg annet. han vil helst gå i støvler på en varm sommerdag også da, men ;o)

når det etter hvert blir skikkelig kalt og tørt ute, så får vi finne frem vinterskoene...

Skrevet

Har begge deler, men samboeren min kunne ikkje forstå hvorfor det er noe vits i. Så Spurte eg om han kunne tenke seg å springe rundt i støvler i fint vær, og da skjønte han det hehe.

Skrevet

her har vi begge deler.. men sønnen på tre elsker cherroxene sine. vil gjerne ha de på hele tiden. Så for han er de sikkert ikke tunge, ekle klamme og alt mulig annet.. men når det blir ordentlig kaldt tar vi fram vinterskoa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...