Gå til innhold

Hjelp, er helt utslitt nå! Noen gode råd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på snart 6 uker nekter å oppholde seg andre steder enn inntil en kropp. Jeg bærer, bruker bæresjal og slynge, og mannen min og jeg bytter på å bysse på ham. Prøver vi å legge ham noe sted blir han rasende og illskriker. Liker heldigvis å ligge i vogn ute, så går tur hver dag, og er jeg heldig så kan han sove et par timer da.

Å få lagt ham i egen seng er helt uaktuelt hvis ikke han har blitt bysset i søvn og sover meget tungt. Han sover alltid klistret inntil meg i vår seng.

Han er også veldig plaget med luft i magen pga kaving ved amming og problemer med å få rapt, og skriker nok mye pga dette Har vært til osteopat som fant noen låsninger, og skal dit igjen, synes ikke det har hjulpet noe særlig.

Er tredje barnet, så skulle tro jeg kunne dette, men kan ikke huske at de andre to var sånn... Noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff ja, dette hørtes slitsomt ut, og spesielt siden du har to til å passe på også..

Kan jo høres ut som at det er noen låsninger i rygg/ nakke som plager ham ja, så jeg ville nok gått til flere behandlinger hos osteopat hvis jeg var deg- det kan jo ofte ta litt tid før det bedrer seg. Om det ikke hjelper, ville jeg nok tatt turen til en manuellterapeut eller kiropraktor i tillegg. Manuellterapi er jo gratis, så det skader jo uansett ikke..

Skrevet

Lykketrollet hadde også låsninger, tok 3-4 behandlinger før de var helt borte. Vi gikk til manualterapeut.

Har ingen gode råd dessverre, bare en god klem. Håper det bedrer seg snart!

Skrevet

Det høres litt ut som gutten min - han ville være inntil hele tiden, sove sammen, sovne ved puppen..... Han gulpet og prompet en del. Jeg antar at hans atferd hadde sammenheng med melkeallergi, noe vi fant ut av da han fikk mme-tillegg ved 3 mndrs alder. Da han fikk mme som han tålte og jeg etterhvert kuttet alle melkeprodukter selv så lenge jeg ammet ble det en roligere gutt.

Aner ikke om det gjelder din gutt, ville bare nevne min erfaring. Lykke til med lillepjokken! 6 uker - ikke gamle karen gitt :-) Men lenge å bære, skjønner du blir sliten og matt.

Skrevet

Takk for svar! Jeg får fortsette å gå til osteopat, han sa han trengte flere behandlinger.

Det som er det verste er at minien virker så utilpass og misfornøyd det meste av tiden, virker som han har mye vondt et sted. Heldigvis smiler han verdens herligste smil innimellom, det veier opp for alt styret :)

Bønni; hvilken mme tålte gutten din? Har tenkt tanken på melkeallergi. Skal på 6-ukers nå, får nevne det for legen.

Skrevet

men du, en liten tass på seks uker, de SKAl jo være kroppskomtaktsøkende hele tiden. De VIL ligge på fanget, sove helt inntil, bli bysset og dullet med. dette er jo helt naturlig. visste du at hvis man ikke gir et lite spedbarn noe som helst kroppskontakt fra det er nyfødt i flere måneder, så vil det dø, uansett om det får mat? så viktig er kroppskontakt! men alt med måte selvsagt. min er som din, og vond vane er vond å vende. Men jeg orker ikke grining, så alt jeg gjør gjør jeg med mini på armen. Lager mat, går på do (hehe) ser på tv, osv. Går noen kilometer på stuegulvet hver dag kan du si også, eneste som funker når han blir litt urolig. At noen får til at en seks uker baby kan ligge lenge alene å plundre og være fornøyd, eller får de til å sove som en stein i seng hele natta, ja de beundrer jeg. (Jeg fikk det til med nummer en, dette med å sove i egen seng, men denne gangen ga jeg opp!) Egentlig kunne jo en baby tenke seg grine litt hele tiden hvis det ikke ble dullet med. Dette er jo deres overlevesinstinkt. Jeg PRØVER å tenke dette når jeg blir sliten, også VET jeg jo at dette blir mye bedre i fire-fem måneders alderen, hvor det faktisk er litt gøy å ligge alene på gulvet med en leke. Og de sover mye bedre.. Husk at den tid kommer hvor de ikke vil ligge inntil deg et eneste sekund, og jeg som hvertfall ikke skal ha flere barn, prøver å nyyyte kroppskontakten, bæringen og dullingen, selv om det tar knekken på ryggen og humøret i ny og ne :D For JA det er slitsomt å være babymamma!! Shit så slitsomt!

Skrevet

jeg signerer bare denne. har en gutt på 4 uker som er på samme måte som HI. veldig slitsomt ja. forrige mann var helt annerledes og kunne være litt for seg selv men ikke han her..

Skrevet

Minimilla - vi prøvde ulike av de vanlige, kumelksbaserte mme-ene (nan, nan ha1, hipp) men de spydde han opp. Det gikk forresten fint en uke, han la endelig godt på seg og alt var vel, helt til han plutselig begynte å brekke seg og kaste opp etter melkeflaskene, og ble rød rundt munnen. Vi endte opp med Nutramigen, og det får han fortsatt, han er nylig fylt ett år. Om du kjøper Nutramigen eller andre mme-typer for melkeallergikere (apotek, men ikke reseptbelagt) så ta vare på kvitteringene. Og når du snakker med legen på helsestasjonen så be om å få en henvisning til allergispesialist på en barnepoliklinikk. Jeg bor i Oslo og har fått kjempegod hjelp på Ullevål, men det tar sin tid å komme til time både hos fastlege (som jeg måtte til for å få henvisning) og sykehuslege.

Og ja, små bebisser trenger masse kroppskontakt og det skal de få, søtnosene. Men om man mistenker at det er noe som plager dem så må man jo undersøke litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...