fiskelisken Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Våknet 02 inatt av at han lå i sitt eget spy stakar. Og nå sitter jeg våken og våker over han. Måtte legge han i vogna si for det er det eneste stedet han klarer å roe seg. Nesten så jeg ikke tørr å legge meg ned for å sove i tilfellet han kaster opp igjen. Han kastet opp to ganger og den siste gangen hørte jeg det komme å klarte å ta han opp av senga og sette han på gulvet sammen med meg. Da kom det nesten ingenting. Han har ikke hatt omgangsyken før...vet dere om noe som kan hjelpe han?
<3 mine søte små<3 Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 når min lille på 1 år hadde omgangsyken, så hjalp ikke så mye, masse kos var godt:) han sov i midten av oss om natten.. da roet han seg. men han ville jo ikke drikke¨å spise så mye.. så legen sa gi han det han vil ha.. så min lille spiste druer og masse juice. og litt marie kjeks.
shari_z Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Kjør på med væske! Min er 12 mnd og det går mot slutten av omgangsyken (gastroenteritt). Hun hadde feber i mange dager, spiste og drakk ingenting, begynte å bli litt lite amming, og hadde ikke våte bleier. Hun ble henvist til sykehuset, men ikke innlagt, og vi fikk vite at hun skulle ha 100 ml blanding (50/50 Farris og 100% Eplejuice eller eplemost) 3 ganger daglig - ved makt, hvis hun ikke drakk frivillig (og det gjorde hun ikke). Ble betydelig bedre med væske i seg. Og regelmessig bruk av Paracet stikkpiller for å holde feberen nede. Men siden den er forårsaket av et virus, så er det egentlig ingenting som kan gjøres for hjelpe, men pleie symptomene. Og hyppig håndvask etter skift av bleie/vask etter oppkast, for den er svært smittsom. God bedring til gutten din. Synes det har vært skummelt noen ganger med jenta vår, da vi ikke fikk kontakt med henne, ikke mat, ikke drikke, ikke våte bleier.... Men hun er på bedrings vei og mye bedre i dag. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå