BettyBoob Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Hey! Forrige gang jeg vble gravid, så ble jeg det 2 dager før ikm. (det er sant, hihi!) Det var ikke planlagt. Nå derimot, skal det "planlegges" - og så tenker jeg jo at kanskje min EL er helt på tur? Eller var det bare den gangen kanskje? Bør jeg satser på det vanlige 14 dager etter første dag av mens? Blir litt forvirret Kanskje jeg bare bør satse på å ha sex gjennom hele syklusen! oi, stakkars gubbe
~Månestråle~ Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Når man har EL er utrolig individuelt, det kan også variere fra syklus til syklus, så det er dumt å gå ut i fra at du har EL på dag 14, for om du da har det på dag 12 eller 19, så kan du bomme ganske grådig :-) Det safeste er jo å ha sex annenhver dag gjennom hele syklusen. Hvis du synes det blir litt mye kan det være lurt å kartlegge syklusen sin litt. Har du helt reglemessige sykluser kan det være nok å ha sex annenhver dag fra dag 10 og frem til ikm f,eks. Det finnes jo ulike måter å kontrollere at du har EL,og dermed sørge for at du har sex på rett tid. Den ene er jo EL-test, den andre er FAM, og da får du også bekreftelse på at EL har vært når tempen stiger. Du kan lese masse om FAM her: www.pernille.info Håper du ble litt klokere? :-) Hyl ut om noe var liltt uklart og masse masse lykke til med prøvingen! :-D
BettyBoob Skrevet 4. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2009 tusen takk for svar!!! jeg ble litt klokere ja! er i 2 pp nå, så denne gangen satser jeg på å safe med sex annenhver dag hele veien funker ikke det, må jeg nok prøve temping og kartlegge litt ja!
~Månestråle~ Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Hyggelig å høre at svaret mitt hjalp Jeg er også i 2.pp, så da er vi jo likt. Lykke til, til oss begge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå