Hilsen Aud Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Hvor på Gran Canaria reiser man i desember med to små barn (0+2år)? Og hvordan fungerer det med transferbuss og bilstol? Her hjemme ville jeg ALDRI kjørt en meter uten bilstol til barna, men det virkere som om folk ikke bryr seg om slikt når en er i "syden"...?
♥Gravid med nr 3-22.10.10♥ Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Vil anbefale å dra til en rolig plass, som f.eks Bahia Feliz. Perfekt for barnefamilier:) Eller en av de andre småstedene. Men personlig ville jeg ikke dratt til Puerto Rico, Playa del ingles o.l med små barn, for en rolig ferie. Litt vel stort og bråkete der. Ang bilstol har vi aldri vært når barna var så små, men har aldri sett noen på bussene som har hatt med bilstol. Er jo stort sett ikke belter heller i bussene, så!!
St.Sunniva Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Bussene har nok ikke bilstoler, kanskje ikke belter engang, men dere kan jo leie bil med bilsete da. Jeg ville reist til Amadores istedenfor Bahia Feliz. Da er du nærmere et sentrum. Fra Bahia Feliz er du avhengig av buss,bil, taxi om du skal inn til sentrum. Fra Amadores kan du gå inn til Puerto Rico, og de har en FANTASTISK sandstrand.
Gjest mphs Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 Vi har alltid leid bil for hele ferien etter vi fikk barn. Vil dere reise charter og bo på hotell eller vil dere leie privat bolig? Vi bruker å være i Los Caideros der mine foreldre eier bolig.
Hilsen Aud Skrevet 3. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2009 Tror nok vi faller ned på chater. er lettere å sikre seg at det er barnevennlig, samt at jeg kan tenke meg All inclusive ettersom det er praktisk når vi har så små barn. Hvordan er det værmessig Bahia Feliz vs Amadores?
St.Sunniva Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 Ingen stor forskjell i været, men Amadores ligger jo litt lenger sør da. Og Bahia Feliz har ingen ordentlig strand, så jeg hadde ikke vært i tvil om hva jeg skulle valgt
Knotten & lille persille Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 Vi skal til Amadores om 14 dager, gleder oss veldig! Har bare hørt positivt om Bahia Feliz også, men valgte Amadores pga gangavstand og strand.
Pirkeanonym Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 Jeg vile reist til Amadores, Puerto Mogan eller Taurodalen:-)
Gjest Skrevet 4. november 2009 #9 Skrevet 4. november 2009 Vi kom fra gran canaria på lørdag, var i Puerto Rico. Puerto Rico er lite barnevennlig, bratt og mye trapper, men kort vei å gå til Amadores, så var det vi gjorde. Amadores er digg. Hadde jeg vært dere hadde jeg tatt inn på Gloria Palace:) Fantastisk hotell, med digg spa avdeling:) Vi reiste med charter. Ingen barnesete på buss og ikke belter overalt heller. Hotellet vi bestilte var heller ikke særlig barnevennlig, så sjekk nøye først. Skikelig misfornøyd med info fra StarTour ang det der, så de får et saftig klagebrev i disse dager. Ellers er det fantastisk der nede nå. 25 grader i vannet og over 30 i sola. Kos dere masse og god tur:) Men vær obs på at det kan være kaldt på kvelden der i desember. Var glad jeg hadde med bukse og genser når vi var der nå
Fisk med CV Skrevet 4. november 2009 #10 Skrevet 4. november 2009 i Desember er det faktisk kjempestor forskjell på været på øya, på Bahia Feliz, Maspalomas, Meloneras og Playa del Ingles blåser det gjerne og er overskyet mens sola skinner i Arguineguin, Puerto Rico, Amadores og Puerto Mogan. Siden desember er den mnd med dårligst vær kan det faktisk oppleves direkte kaldt i Bahia Feliz, og det er nok også grunnen til at det er lettere å oppdrive billigere turer der til flotte hoteller. Anbefaler derfor en av de sistnevnte, personlig liker jeg Arguineguin best, og Sunwing er jo barnas favoritt der. Puerto Rico er veldig syden-syden, og kan bli litt masete. Amadores igjen er kjempefint, med en nydelig strand og en kjempefin lekeplass, og det er jo også i gangavstand til Puerto Rico via en kjempefin gangvei. Personlig bruker jeg ikke bilstol når jeg tar buss i Norge heller, men bussene er litt mer barnevennlige der. Litt styr med buss og barnevogn på Gran canaria da vognene må slås sammen og legges i en luke under bussen. Har man litt stor vogn/bussen er litt full(som den jo gjerne er midt i høysesongen) sliter man fort litt. Taxiene kjører som noen gærninger og bilstoler er vanskelig å oppdrive der. Dersom man ønsker å se litt mer, shoppe på Zara, Mango og fler, oppleve en ordentlig spansk by som Las Palmas, besøke dyreparker, vannparker og slikt anbefales leiebil. Det koster ikke mye, rundt 1000lappen for en uke, og det er det verdt. Veiene er også kjempefine, og det kjøres på rett side av veien.
Hilsen Aud Skrevet 4. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 4. november 2009 Tusen takk for alle innspill!! Er blitt mye klokere, er helt supert å lese folks meninger i steden for de tilslørte reisemålsbrosjyrene... Har funnet et sted i Taurito, men legger ut en egen tråd om det for å høre fra noen som ev har verdt der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå