trolly Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 tips til hvordan lage grøt i en fei? Synes det tar så lang tid når gutten vår er sulten..med koking og avkjøling av vann osv. Tips mottas med takk! Tenker spesielt på dere som har flere små barn og er effektive husmødre:)
trolly Skrevet 3. november 2009 Forfatter #2 Skrevet 3. november 2009 he he..litt av en overskridt.... TILBEREDELSE av grøt, skal det stå..
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Hehe, er fort gjort med skriveleifer Jeg pleier å koke opp vann og ha på termos jeg... Koker med en gang jeg kommer ned på kjøkkenet, så er det passe temperatur når Lillegutt skal ha mat en stund etterpå. Senere på dagen koker jeg en termos til, sånn at det vannet er passe varmt til kveldsgrøten.
Studine mevik Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Jeg har ferdig oppmålt kokt vann i kjøleskapet som jeg varmer i mikro når prinsen skal ha grøt. det går veldig fort
Underveis --> Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Jeg er gæær'n og tar kaldt vann fra springen, og varmer i micro'n. Eller jeg tar det vannet som er på vannkoker'n, som jo er kokt, og varmer i micro'n om det har blitt kaldt. Kjører vannkokeren flere ganger om dagen her, så det er stort sett vann der.
Daizy, mor til 2 Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 hmm, har aldri tenkt over at det tar lang tid. Koker vann i vannkokeren, det tar jo 5.sek, en dæsj med kaldt vann fra springen, og vips er det klart! Jeg regner med at barnet ditt er over 6mnd, og da ikke skal ha noen problemer med ukokt springvann! Jeg kan også blande inn en dæsj med fruktmos i grøten, da blir den også spiseklar med engang.
Gjest Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 Har ikke tenkt på at det tar lang tid. Koker opp vann i vannkokeren og bruker dette sammen med kaldt vann fra springen, cirka 50/50. Da blir det perfekt temperatur på grøten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå