Gå til innhold

Pergo og bivirkninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg våknet kl. halv seks i morges og sku på do følte jeg meg full som en bryggesjauer... Jeg var så syyyykt svimmel! Jeg la meg ned en halvtime til og tenkte om dette fortsatte kunne jeg jo ikke kjøre på jobb! Det ble ikke noe bedre.. Men bestemte meg for og prøve og kjøre (småveier) for og se om jeg klarte og komme meg til jobb. Det gjorde jeg. Men jeg har vært plaget med sterk svimmelhet i hele dag, og det gir seg ikke!! Merkelig og gå å føle seg full en hel dag!

Jeg har en dobbel pergo kur bak meg, og da opplevde jeg så å si ingen bivirkninger. Nå er jeg på trippel kur og dag to..

Men er det vanlig og være sååå svimmel??? Flere som har opplevd og nesten bli lammet fra hverdagslivet pga bivirkninger? Trudde ikke det kunne være såå ille liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei ☆monca*pergo*håp

Har ikke noen erfaring med trippel-kur, har gått på tredje og siste dobbelkur nå og har opplevd en gang litt skikkelig svimmelhet - lurte også på om jeg greide å kjøre til jobb, og fant ut at det ikke var så lurt, så tok en egenmelding ett par dager - vil jo tro at trippel kur er enda heftigere. Det er jo ganske sterke saker vi putter i oss!!

De to første kurene tålte jeg ganske så bra - men denne tredje og siste kuren følte jeg meg rett og slett veldig dårlig av - og vurderte faktisk å avbryte kuren, men stod ut de to siste dagene på kuren, men har bestemt meg for at det ikke blir noen flere kurer på meg på denne siden av jul - dersom det ikke skjer noe nå, tar jeg en pause til over jul - får ta denne vaksinen og kose meg med spekemat og vin =)

Har kjørt en litt skikkelig oppskrift denne pp`n jeg nå da - pergo+babyklister+progesteronkrem+folat+møllers dobbel (A+D+E+omega3). Kuttet ut GraVitamin og alle andre kosttilskudd - kun folat og møllers dobbel som gjelder nå, hehe =)

Begynte kuren på dag 3 og ferdig på dag 7, fikk positiv EL test på dag 13 og 14, tipper EL faktisk var på dag 15. I dag er jeg på dag 20 og nærmer meg bare 1 uke igjen til IKM - spennende dager...

Synes jeg har begynt å få litt symptomer, men dessverre så er det jo slik at bivirkningene på pergoen har de samme symptomene som dersom man var gravid - så har blitt lurt noen ganger nå ja, hehe, men det er jo bare sånn at denne pp`n har jeg skikkelig god feeling altså, hehe =)

Uansett, hvis du føler deg bekymret eller føler at det er noe som ikke er som det skal - så tar du bare en liten tlf til gyn, alltid greit å bli litt beroliget på en måte eller få svar på det man lurer på =)

Ønsker deg lykke, lykke til - følger med deg...

Klem fra

Skrevet

Glemte å spørre deg hvilken syklusdag du er på nå? Og hvilken dag startet du med pergo?

Klems

Skrevet

heia meg og lille snuppis=)

Tusen takk for svar.. godt og høre at det er flere som får bivirkninger. Det rare var jo at jeg ikke merket noe forige gang, men hadde da heller ikke eggløsning! Så jeg satser på at siden jeg har bivirkninger denne gangen, så får jeg eggløsning.

Jeg skjønner godt du ønsker en pause. Er jo en viss påkjennig dette.. MEN det høres jo kjempe lovende ut for deg nå da=) Denne gangen SKAL spira di bli værende i 9 mnd! Hvorfor har du tatt prog.krem?? Og hvordan får du den? Hva er den godt for?? hehe

Jeg er på dag 6 i syklusen nå, på dag tre startet jeg med pergo.. Altså to dager igjen på kuren nå... Blir godt og slippe og huske på å ta dem til sammetid osv hver dag... syntes det er litt stress i grunnen.

Jeg håper det blir vår tur nå altså!

Heldigvis har jeg ikke vært så svimmel i dag! Kjenner det, men ikke så ille som i går! Skulle nok holdt meg hjemme ja¨..

klemklem

Skrevet

Hei Monca=)

Så du og er i pergo verden...Jeg er akkurat ferdig med dobbel kur..Er spent.Skal i tillegg sette ovitrelle sprøyte.Har hatt en del bivirkninger denne gangen som du berkrev og kraftig hodepine.Får håpe det blir verdt det;)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...