Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Jeg har barn fra før, en på 4 og prøver nå å få en til på Stork. Hvor gammelt er ditt barn? Er du gravid eller prøver du?

Jeg har og vært på utkikk etter andre i samme situasjon men ikke fått noe særlig respons her inne.

Hei!

Jeg har en gutt på 7 år fra et tidligere samboerforhold og er gravid etter inseminasjon på CFC/Nordica. Har faktisk termin i morgen!!, og er veldig spent : ) De aller fleste har vært positive til at jeg velger å få ett barn til, men noen veldig få har kommet med kommentarer som "Hvorfor det? Du har jo allerede ett barn..." . Ett barn til føles i hvert fall helt riktig for meg, og jeg har ikke angret ett sekund på dette. Jeg har hele veien villet ha et barn til, men har jo ikke visst om jeg ville få det til eller på hvilken måte. Så jeg føler at to barn er en stor "gave". Ser utelukkende på det som en fordel at sønnen min får søsken og at babyen får en storebror.

Åh så spennende! heldig er du som har kommet så langt. Vet du om det er jente eller gutt?

Hva vet sønnen din om måten du har valgt å få en lillebror/søster til han?

Har han kontakt med sin far? Hvordan blir det tenker duJeg har masse tanker og tror at alt blir bra så lenge jeg er åpen og ærlig om dette med min første og etterhvert babyen jeg forhåpentlighvis får.

Ønsker deg masse lykke til med fødsel og klart det er en gave å ha to. det er det for dere alle tre :-)

Klem

Hei, åååå det var godt å høre at det finnes flere, jeg har kun et barn på 3 år med bf, men har i 2 år vurdert storken eller en annen klinikk. Er ferdig student til våren og har derfor ikke satt igang. Mange synes dette er ok, mens andre ragerer sterkt. Vi har en litt annen rolle pga at vi har barn med mann fra før, men hvorfor skal det være en hindring til å etablere en familie, er selv enebarn og har lyst at min datter skal vokse opp med søsken i samme hus. Har veldig lyst å høre hvordan det går med dere fremover, og håper dere kan gi meg råd om fremgangsmåte,

Eks når bør jeg begynne prosessen. Er avhengig av å jobbe 6 mnd etter endt studier pga økonomi. Ellers var jeg frisk og fin i mitt forrige svangerskap.

Lykke til .

Jeg venter en gutt denne gangen også! Gleder meg, men liker ikke denne ventingen (hadde termin i går..). Joda, sønnen min på 7 år har jevnlig kontakt med faren sin, og det er en berikelse for dem begge.

Sønnen min har blitt fortalt fra første stund hvordan lillebror har blitt til. Han har også vært med ned på Nordica/CFC en gang slik at han fikk se stedet. Men, det var mest fordi det var midt i fellesferien, og det var vanskelig å få barnevakt. Vi tok det som en liten ferietur med alt som hører med for barn i København, -Tivoli, Planetariet m.m. Vi kjørte faktisk berg- og dalbane bare timer etter inseminasjonen. Kanskje det var derfor ingenting festet seg den gangen he he

Jeg tror i hvert fall det er viktig at storebrødre/storesøstre blir fortalt hvordan ting er fra starten slik at dette ikke blir en "lukket dør" for dem. I tillegg til at lillebror/lillesøster selvfølgelig blir fortalt det da så snart han/hun kan forstå litt av det.

Lykke til med å få en lillebror/lillesøster begge to : ) Man må gjøre det som føles riktig for en selv. Ingen andre vet bedre enn en selv hvordan man skal leve livet sitt for å være lykkelig : )

Hører veldig gjerne mer fra dere!

Annonse

Hei dere

Spennende, venusstjernen, har du født nå kanskje?

Vi reiser ned i slutten av måneden og jeg har bestillt tur til mini og meg. Hun er enda ikke så stor at hun forstår alt og jeg har ikke lyst at hun skal fortelle bf om dette før jeg virkelig er gravid, føler det blir litt vel personlig. Hun har vært med ned to ganger før og på Stork er det ikke noe problematisk, det er jo veldig behagelig stemning der og jordmor gjør sitt imens vi to sitteligger å leser bøker. Mini tenker ikke på at jeg ikke har på meg bukser, bare at det sitter en vennelig dame der å prate med oss. Hun har ikke spurt så mye enda, mulig det kommer i neste gang :-)

Jeg føler at det er på tide med søsken nå men det er jo hektisk å være alene med to så tror det er lurt egentlig at hun nesten er skolealder (om jeg er heldig å få det til nå da) før det skulle komme en liten en til.

Venusstjernen, vet bf til sønnen din om at du gjør det på denne måten? (regner med det siden sønnen din vet det) Hva slags respons har du fått.

Jeg får variabel respons, men mest positiv og veldig mye undring, det er jo veldig nytt for de fleste å tenke at man kan få barn på denne måten. Det føles riktig for meg, det er igrunn det som teller. Og jeg tørr ikke få et barn til med en annen også skal ikke det funke, hjelp, dette har vært tøft nok som det er .

Jeg har en veldig god kamerat og han er veldig interessert i å bli far, og veldig gjerne til mitt barn, er veldig usikker ettersom at jeg er redd for konflikter som kan dukke opp, samtidig er vi veldig gode venner, kjent han hele livet og han er et glittrende farsmateriale :-) Så det er en mulighet om jeg ikke får det til med Stork. Men som sagt veldig usikker.

Koselig om dere holder kontakt begge to, og om det er fler i 'saamme' situasjon, hører jeg gjerne fra dere :-)

Jeg har en 10 åring fra før, unfanget på naturmetoden ;) Jeg og barnefar hadde vært kjærester i mange år, men skar seg da jeg ble gravid. Valgte fra første stund og bli alene mamma, og det har jeg faktisk aldrig angret på.

Denne gangen når jeg traff en mann som virkelig ønsket å bli pappa så viste det seg at han var steril, så vi skal til CFC og få hjelp av donorsæd.

Her veit både min og sønn at vi må gjøre det slik og de står bak 100%, mamma blir til og med ned til Danmark om ikke min kjære kan slå følge :)

Hei!

Jeg har et barn på 6 år fra tidligere forhold, og har vært alene med henne fra hun var nyfødt da min daværende mann valgte å gå fra oss. Jeg har prøvd i 1 år å bli gravid på CFC, hadde en Ma, og er nå gravid i uke 5 etter første forsøk med IVf. Min datter har vært med ned, og vi har tatt det som en jentetetur og kost oss, men jeg har ennå ik fortalt henne hva jeg gjør der og hva jeg holder på med. Dette fordi jeg har mistet 3 ganger tidligere, og er redd for det nå også. Jeg venter til jeg er trygt over 3 mnd, men da vil hun få hele historien og jeg synes det er fint at hun vet hvor lillsøster/bror ble laget. jeg er helt sikker på at hun blir gla, hun har ønsket seg søsken så lenge hun har kunnet gi uttrykk for det i ord.

Jeg tenker at det kommer til å gå kjempebra, vet jo hvordan det er å være alenemor, og kommer til å være helt åpen når den tid kommer. Jeg har matchet donor med utseendet på mitt barn, som har annen etnisk bakgrunn enn nordisk. Dette for å gi dem mere søskenlikhet, og forhindre at så mange ser at de har ulik far.

Folk får mene det de vil, vi får støtte hverandre her inne!

Det går nok fint!

Lykke til alle!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...