Gå til innhold

Jeg er så lei av vondt :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sukk... Ammestarten var redselsfull med lillemor for 3 år siden... Tenkte at alt skulle nu bli så meget bedre...Men ok, litt bedre er dte,- jeg har ihvertfall melk. Men verdens lateste gutt som ikke gidd gape skikkelig...Og pga arr etter en elendig piercing for ørti år siden, så revner nå brystvorten min ... blod og vannblemmer og fansens oldemor...

Og gutten min har visst litt gulsott uten at det er nok til at han trenger behandling,- men han sover masse og sovner på puppen konstant. å bruke 2-3 timer på hvert måltid gjør ikke akkurat underverk for brystene mine.... Syt klag....

Bruker riktig grep, vet de riktige prinsippene,- men å få min ukesgamle sønn til å lye er jo en helt annen ting. De gangene han gaper høyest og mest perfekt er selvsagt når han har begge hendene foran munnen sin... Duh...

Det er så fryktelig å på den ene siden ville gi min sønn så mye melk som overhode mulig,og samtidig grue seg intenst til tårer og smerte...

Forrige gang tok det 3 uker å få ting på stell, håper dette tar mindre tid. Nå har jeg elektrsik pumpe i hvertfall,slik at jeg kan avlaste knoppene mine annenhver mating. (mater da med kopp altså...)

Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget,annet enn å syyyyte! *Sukk*...Men jeg gir meg ikke,sta som jeg er. Det var så deilig og lettvindt å amme lillemor når først ting gikk seg til....

*Ser på sovende nurk og gjør seg klar til å vekke den lille vampyren for matings......* -Men har ikke mye lyst-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ah, et kjent ansikt! Nick i hverfall;)

Takk for svar i fødetråden min, Uglemamma:) Du skriver alltid så fint og koselig. Det var tøft ja. Jeg vet at du ble satt igang også, men kanskje det stiller seg annerledes når man er i gang? Siden vannet ditt gikk mener jeg. Jaja, uansett er vi ferdige med å føde for denne gang og jeg er så inderlig glad i den lille jenta vår!!! Morsfølelsen kom på plass så og si med en gang. Og alt annet virker så ubetydelig! For å bli litt klisjeaktig, og kanskje litt klissete, må jeg si at jeg har funnet meningen med livet. Og det var å møte mannen min og få henne! Og forhåpentligvis få flere barn etterhvert:D

Jeg må bare si AUAUAU! Stakkars deg! :( Det hørtes virkelig vondt ut. Revner brystvorten, som i REVNER??? Altså deles i 2? Vet du, om det er så ille, hadde jeg bare pumpet den puppen inntil den blir bedre, og ammet fra den andre. Jeg har selv blødd og har hatt vannblemmer, men endelig er det litt bedre:) Jeg sier til hun her at hun må bli litt mer storkjeftet, for hun gaper også så lite. Og driver også med hendene foran ansiktet;) Så jeg må regelrett stappe puppen i munnen på henne, og må dra opp snusleppa hennes;) Men når hun endelig har sugd seg fast, er det ikke vondt lenger, så lenge hun har nok pupp i munnen.

Og jeg har begynt å lekke, på vei til do i morges tror jeg at jeg lagde en hel melkesti etter meg. Og det drapp på lårene mine der jeg satt på do:) Og hun orker veldig ofte ikke mer enn en pupp i slengen. Brystskjoldet har jeg ikke brukt, for det var altfor lite:= 0

Jeg kan sikkert ikke komme med råd som du allerede ikke kan fra før, men jeg kan jo likevel foreslå det lille jeg har hørt om:

klemme ut melk og la brystvortene tørke

PureLan salve

(disse 2 bruker jeg selv)

Albueskjell

Brystskjold

Håper at det vil ordne seg, Uglemamma, for det er virkelig pyton å sitte der å amme med intense smerter!

Den største bekymringen min for tiden er svineinfluensaen! Jeg har blitt bitt av hysteribasillen.Har helt angst for at vi skal få den ekle pesten i hus! Her er det jo tomt for vaksine hele tiden, og vi aner ikke når vi kan få den! Da vi hadde besøk, satt jeg og tviholdt på henne hele tiden, jeg tilbød ingen å holde henne hehe..;) Huff, jeg vil bli vaksinert! NÅ!

Er det andre steder her inne dere henger eller?

Klem fra

Skrevet

Uglemamma, kan du legge meg til på msn eller noe ? Kan sende deg en pm !!

Skrevet

Åh,fine jentene mine! :) Der er dere jo!

Har lagt deg til på fb og msn nå jentemedjente, og gjør det gjerne med deg også, frøken Tiger,- men det er helt opp til deg,vennen...Skjønner hvis det blir for nært.

Jeg har ikke funnet noe sted å henge her inne ennå, men har ikke så mye tid til pc heller. Balder våkner endelig til. Han hadde visst litt gulsott og har derfor bare sovet og spist igrunnen....Nå ser han ut til å ville være litt mer våken, Eneste greien er at siden han i en uke bare har sovet og blitt vekket/våknet til mat, så vet han visst ikke helt hva han skal finne på som våken nå,- bortsett fra å spise....Heeele tiden. Økedøgn på såre pupper er en fryd!

Men,han kvikner til og går sakte oppover i vekt, hvilket er riktig retning. Og det er det viktigste :)

Jeg skjønner deg sååå godt,Tigerpus. Klissete men sant,- dette er meningen med livet! Jeg sitter her med verdens vakreste jente og verdens vakreste gutt (jadaaaa, for meg da ;P ) og kunne ikke vært heldigere (foruten smertefrie bryst selvsagt)...

Ja, en bit av brystvorten min revner av resten...Ser rett inn på mørkere kjøtt liksom. Yummi så deilig. Men fødepuster meg igjennom påkoblingen...Etter den så er det greit :) Inn nesen,ut munnen,dype drag, inn nesen, ut munnen....repeat. Mens jeg sier til meg selv,- fødsel var verre, fødsel var verre... Noen uker til så håper jeg på bedring. Takk for råd. Har Purelan på og drikker amme-te, pluss holder brystene skikkelig gode og varme. Tvi tvi!

Har du funnet noen bra steder her inne å henge på?

Skrevet

Der var du endelig!:D Igjen, AUAUAU!!!! Herregud, det høres helt j***** ut! Du mister en bit av brystvorten:( Det kan da gå infeksjon i sånt eller??? Du må vel la den hvile litt? Hva sier helsesøster etc da? Håper du får orden på det etter hvert! Blir fælt å skulle sitte sånn og grue seg over lenge tid! Jeg sliter med ammestillinger jeg. Får bare til tvillingstillingen!

Jeg tar Paracet hver dag nå. Underlivet er vondere enn noen gang, og puppene stikker og prikker og er veldig vonde å komme bort i. Men når hun suger går det overraskende nok bra. Føler meg også som en geleklump som ikke orker noenting:)

I tillegg fikk jeg så mye vann i kroppen ETTER fødselen! Fikk nesten ikke på meg skoa ved hjemreise. Jeg kjente faktisk at det skvulpet når jeg gikk. Endelig er det i ferd med å gå ned igjen. De siste dagene har jeg gått ned ca 1 kg om dagen!:D Har gått ned 10 kg nå, 13 igjen av de jeg la på meg;) Og renselsen, blodet, synes jeg bare lukter mer og mer kvalmt. Jeg syntes ikke det var så ille i starten, men nå blir jeg kvalm av lukta.

Msn ja! Jeg er jo verdens fjerneste hva angår msn, mail og facebook. Msn glemmer jeg at jeg har, mail sender jeg sjeeelden og facebook - hva er det? Hehe. Jeg er ikke på facebook engang:) Men jeg kan jo BLI aktiv på msn! Og legge deg til! Hvordan gjør jeg det? Da må jeg kanskje ha en profil her? Jeg har ingen profil. Det eneste nettstedet jeg bruker er dette;) kom over bim tilfeldigvis da vi skulle prøve, og jeg skulle lære meg ting og tang om spedbarn. Og ble hektet!

Jeg savner vel egentlig et sånt "barseltreff"-sted her inne? Har ikke funnet noe sted nei, bare her og anonymforum, evt skravle. Enn du?

Skrevet

Ja vet du, har tenkt at de burde hatt et eget barsel-forum her...For "nyfødte" kvinner...Slik at vi har et vettugt sted å spørre hverandre om sting og blod og vann og alt sånt...

Kanskje vi skal be om det?

Jeg fikk også myyye mer vann i beina etter fødselen. Ble helt overrasket. Kan bare glemme å få på meg bootsene mine, ikke sjans. Håper inderlig de går på igjen før vi får snø. Ikke gøy med sandaler og snø,nei :)

Ang å holde kontakten, hadde vært veldig kos om du kom deg på facebook. Jeg bruker den ikke allverdens slik som enkelte, men den er veldig grei å bruke til å holde kontakten med folk... Og man kan gjøre siden sin skikkelig privat slik at man må være "addet" til din venneliste for å se din side i det hele tatt...Om du kommer inn dit så adder jeg deg glatt :) Skal se vi klarer å gjøre deg til en mini-datanerd ;P

Gå da evt til Facebook.com og opprett en side. Gratis selvsagt.

Jøje, jeg spiser så mye digg for tiden at det halve kunne være nok... Snopesyk konstant! Knurrrr... Har ikke tenkt tanken på å gå ned kilo ennå. Først konse på amming, så kan det andre komme etterhvert. Glimrende at du har gått ned så mye da! Håper det går slik for meg også når jeg først går i gang og kutter ut stakkars-meg-snopet ;P

Hmmm, burde kanskje lage en tråd for oss inne på skravle? For Vestlandsfande, deg, jentemedjente og abrakadabra når hun kommer inn hit?

Skrevet

Hei igjen:)

Ja, vi burde be om et eget forum! Så merkelig at de ikke har det her. Stedet heter Din Baby, også har de ikke så mye som et lite barseltreff-sted *tsk tsk*.

Vi kan godt gå på skravle ja! Og kanskje jeg skal opprette en profil på Facebook? Jeg er egentlig ikke så fan av å legge meg ut på nett, men. Er visst litt gammeldags jeg;D jeg er av de få som faktisk har en brevvenninne! Brev som i håndskrevet brev man putter i konvolutt! Vi har skrevet sammen siden vi var 9 og 10 år gamle, vi fant hverandre i Starlet og har aldri møttes irl! Hehe:)

Jeg har nok mye vann i kroppen, for jeg gomler digre sjokoladeplater hver dag også, mens magen krymper og noen av kiloene har rast av i hvertfall. Men jeg la på meg 23 kilo da!!! Hadde ikke du bare lagt på deg 10 eller noe? Kiloene forsvinner når vannet går ned. I dag har jeg merkelig "slanke" føtter. Kan jo hende at vekta ikke går så mye ned når vannet forsvinner heller da... Har 13 kilo mer enn før graviditeten. Og var ikke tynn før heller, så har nok å ta av!

Vi kan jo møtes inne på skravle og se om de andre også kommer dit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...