Gå til innhold

Dersom mors andre fornavn skal gis barnet -

Anbefalte innlegg

er det da mest "naturlig" at det står som første fornavn eller andre fornavn? Jeg bruker det ikke til daglig selv. Jeg vurderer å gi min ufødte datter dette andre fornavnet mitt, både fordi jeg synes det er pent, jeg er glad i det selv, og fordi det ikke bare ville vært oppkalling etter meg, men etter en annen som har betydd mye for meg. Hva synes dere? Det er forresten forholdsvis langt.

Fortsetter under...

Jeg ville valgt det i den rekkefølgen det klinger best:) Uavhengig av hvilket navn hun bruker i dagligtale.

Uten å vite hva det er, velger jeg å si at det lengste navnet ofte passer best som 2. fornavn. Også hvis det er et navn du ikke har tenkt å bruke til vanlig.

Annonse

Nå vet jo folk at det er Elisabeth, så da kan jeg bare kjøre på med noen forslag, regner jeg med? :-)

Ada Elisabeth

Alette Elisabeth

Agnes Elisabeth

Amanda Elisabeth

Christiane Elisabeth

Clara Elisabeth

Helena Elisabeth

Elisabeth Johanne

Lily Elisabeth

Matilda Elisabeth

Sanna Elisabeth

Sophia Elisabeth

Othilia Elisabeth

Elisabeth Victoria

Victoria Elisabeth

Herregud, dette kommer jo aldri til å gå bra.. :-p

Ada Elisabeth

Klara Elisabeth

Ava Elisabeth

Liv Elisabeth

Lina Elisabeth

Hanna Elisabeth

Elisabeth Marie

Elisabeth Sofie

Anne Elisabeth

Anna Elisabeth

Gunn Elisabeth

Cora Elisabeth

Ann Elisabeth

Siv Elisabeth

...er noen forslag

Annonse

Ja, det må brukes som andre fornavn. Koselig idé. Mange flotte forslag du har, Kapabel - jeg liker godt:

Ada Elisabeth

Alette Elisabeth

Agnes Elisabeth

Clara Elisabeth

Sanna Elisabeth

Elisabeth Johanne er også fint, men hvis ikke Elisabeth skal brukes daglig, ville jeg tatt Johanne Elisabeth. Synes ikke det gjør noe med to e-er etter hverandre akkurat her ;-)

Synes navn med to stavelser passer best foran Elisabeth med fire stavelser. Kan bli litt krøkkete med tre stavelser foran! Når det er sagt så likte jeg godt disse:

Ada Elisabeth

Agnes Elisabeth

Clara Elisabeth

Sanna Elisabeth

Elisabeth er et nydelig navn, og jeg synes det fortjener å stå som 1 fornavn! Er nesten ingen små som heter det. Var i svømmehallen for en stund siden, og da hørte jeg plutselig en mamma som ropte Elisabeth til en jente på ca 1 år - jeg ble helt rørt jeg :-) Vanligvis er det bare Thea, Linnea og Sofie jeg hører... Forslag!

Elisabeth Mari (lang i)

Elisabeth Anea

Elisabeth Linnea ;-)

Elisabeth Othilie

Ellers er Ada Elisabeth veldig fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...