Gå til innhold

Har fått cyste pga overstimuleing!

Astra71 - tvillingmor

Anbefalte innlegg

Vet ikke om noen av dere andre har erfaring med dette? Men da jeg var på UL i går, så sa legen bare: 'Oi, du er ganske overstimulert, ja! Jeg ser du har fått en cyste her..' Jeg ble jo litt skremt av dette, men hun sa videre at den var ganske liten, og hun gjorde ikke mine til å følge dette opp på noe vis. Men jeg merket meg at hun tok bilder av den, og også en utskrift etterpå. Jeg var såpass i ørska i går og så opptatt av dette andre hun så på skjermen sin (det lille hjertet) at jeg rent glemte å spørre noe mer om det. Men etter at jeg kom hjem begynte jeg å tenke mer på saken. Er det noen som har vært borti dette? Må jeg foreta meg noe? Vil jo tro det ikke er noen overhengende fare siden hun ikke sa noe mer, men cyste høres jo unektelig litt skummelt ut i mine ører.

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Jeg har ingen erfaring med det, men jeg har hørt at det er viktig å drikke mye vann når man er overstimulert.

Dersom du får veldig vondt bør du ta kontakt med lege ellers går det vel over av seg selv kanskje?

Regner med hun ville hatt deg til oppfølging dersom det var noen fare forbundet med det... :)

Takk for vann-tips! Sitter her med farris, klarer liksom ikke drikke vanlig vann lenger, blir litt uvel av det. Og jeg som er så glad i vann...jaja. Skal over hodet ikke klage :-)

Ja, jeg regner jo forsåvidt også med at hun ville fulgt opp dersom det var grunn til det. Men får heller spørre om det igjen på torsdag, når jeg skal til gynekologen min. Synes det er rart at jeg ikke har hørt det før? Legen i Haugesund har f.eks. ikke sagt noen ting. Men han har heller ikke utført vaginal ultralyd på meg, det kan jo være derfor.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Ja det er nok like greit å høre på torsdag ja...

Har du prøvd evt å ha ei skive med lime eller sitron i vannet?

Her smaker vannet klor så har faktisk gått til innkjøp av flaskevann jeg altså :P

Men kanskje jeg skal prøve mitt eget tips?! :P hehe....

Nei, det skal jeg jammen prøve! Ellers har jeg også hørt noen ha ingefær i vannet, skal visstnok hjelpe mot kvalme (var kanskje under her at noen skreiv det, når jeg tenker meg om, hehehe). Her spises det Ritz-kjeks til den store gullmedaljen! Tror jeg må kjøpe noen kaptein, også. Må bare ha noe å smågumle på innimellom.

jeg har vært overstimulert 2 ganger, 1 gang mer alvorlig enn den andre. den første gangen (hvor jeg ble innlagt) var jeg det allerede ved uttak , og de tomme eggposene fylte seg raskt med vann - ble da heller ikke gravid.

da det klaffet, var jeg ikke overstimulert, men begynte å merke tegn til overstimulering senere i prosessen ( vondt for å puste, gå , veeeldig stor mage) på rd 7 ...og da gratulerte legen meg med at jeg var nok blitt gravid- og ja testen var positiv allerede rd 7 !! det er "vanlig" å bli lett overstimulert når man begynner å produserer hcg , for det trigger eggpostene til at de kan fylle seg med væske.

så en cyste (en vannfylt eggpose) er lite å bekymre seg for i utgangspunktet - værre om det var mange - for da utvider eggstokken seg , og man burde ta det med ro så den ikke vrir seg feks.

drikk mye vann, den går tilbake av seg selv tilslutt :o)

Annonse

Åååå, er det DET en cyste er?!! Hehehe, må nesten le litt av min egen uvitenhet. I mitt hodet fikk jeg raskt assosiasjoner til kreft...der kan du se. Det lønner seg å spørre her inne ;-)

Ja, da er det bare å lene seg tilbake på sofaen og fortsette å ta livet med ro, så forsvinner den nok av seg selv. Takk skal dere ha!

hihi nei det er ikke lett å vite da Astra71 :o)

jeg hadde cyste på eggstokken før jeg begynte med ivf- og trodde også det betydde kreft...til legen sa at det er en eggcyste som kan være fylt med vann eller blod - og kan gjøre vondt om de sprekker...men er de små er det ikke noe farlig.... tanten min hadde en vanncyste på størrelse med en appelsin da hun hadde prøverør på 80 tallet - den måtte opereres ut da...

Jeg hadde også en cyste ved et av de tidligere forsøkene mine, den tappet de rett og slett da de oppdaget den ved uttaket. Problemet med den var nok at den hadde ødelagt litt for eggutviklingen på den eggstokken ved at den "tok opp plass"...

Så du trenger nok ikke å bekymre deg over den!

Takk for info, MK73! Og kjekt at du kommer innom her og holder oss med selskap og deler av dine erfaringer. Nå satser jeg alt på at du kommer etter oss inn hit etter at du har fått alle prøveresultatene dine! Jeg krysser alt jeg har!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...