Gå til innhold

når kom din svangerskapskvalme?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er i 5 uke, og er kvalm nå!! De to forrige gangene var det om morgenen...men nå er det hele dagen. Har hatt litt fine timer på kveldene uten kvalme, men dagen er jo helt grusom. Krysser fingre for at du slipper unna...

• 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

i mitt første svangerskap startet kvalmen med en gang.. var to uker på vei når jeg fant utjeg var gravid. var kvalm 8 av 9 mnd.. hadde opphold mellom 5 og 6 mnd.. nå er jeg gravid me nr 2.. begynte med kvalme i uke 6 og holdt på til uke 15 tipper jeg.. men den har kommet tilbake nå for en mnd tid siden. og har nå 6 uker igjen til termin.. har så dårlig matlyst og det sliter på kroppen.. så jeg håper du slipper unna denne gangen :) :) masse lykke til..

• 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg ble kvalm i uke 6, og går nå inn i uke 10 rett over helgen. Jeg syns det er grusomt. Først var jeg bare kvalm, men etter noen dager kom brekningene og oppkast. Nå har det holdt på ganske intenst i fire uker, og jeg har på toppen av det hele bristet et ribbein pga. all spyingen. Første graviditet - veery fun, ånei. Jeg teller dagene og håper snart det gir seg, men jeg blir litt motløs når jeg leser om den ekstremvarianten og kan kjenne igjen noen av symptomene, som f.eks metallsmak i munnen hele tiden og økt slim og spyttproduksjon som forverrer kvalmen. Håper så inderlig det gir seg. Kan ikke si jeg unner noen dette. Veldig slitsomt. Men, er jo verdt det til slutt =)

• 3 måneder senere...

Her kjenner jeg meg igjen =(

Begynte i uke 5, og frem til uke 8 var vi på grensen til å ringe nødtelefon mange ganger. Er ikke bra når det går flere dager mellom hver gang en greier å beholde maten i 2 timer lissom. Går i farris bris her. Helst den uten smak, den er best å kaste opp igjen, å den lager ikke like mye syre. Men drikker den med Lime også, for å ta bort vond smak i munnen. Hva er den metallsmaken da?

Nå er jeg enten i uke 9+3 eller 13. Snart skal vi å finne ut nettopp dette. Men magen vokser så fort at det viser bra, så jeg har stålsatt meg på at det igjen er tvillinger inni der, noe puppene og forma ellers også hinter om. Får se. Lykke til Anette med kvalmen, mager trøst er at du ikke er alene, dette er helt forjævlig for å si det mildt. Å sliter med dårlig samvittighet ovenfor familien ellers, for middagslaging er jeg skikkelig dårlig på nå =(

• 4 måneder senere...

fra 2. uke å varte gjennom hele svangerskapet til morkaka var ute.

aldri turd bli gravid igjen. kommer aldri til å tørre. alle som har hatt den ekstreme varinanten har vært det i alle svangerskap som jeg har pratet med å hørt om...desverre.

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...