Gå til innhold

Svangerskapskvalme.. når kommer den? hvis den kommer da..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var utrolig kvalm i mitt forrige svangerskap (en gutt som snart er 2 år). Jeg var konstant kvalm, og kastet opp innimellom. Nå håper jeg at jeg skal slippe dette denne gangen. Det var helt forferdelig, og jeg husker den lettelsen når det gikk over etter ca.3 mnd.

Jeg fant akkurat ut at jeg er gravid, og er bare i min 5 uke. Når oppstår vanligvis kvalmen? lever i håpet om å slippe unna denne gangen.. :-)

Fortsetter under...

Er vel forskjellig fra person til person, men jeg har vært småkvalm i litt over en uke nå, og er nå i min 7. uke. Jeg har samme type kvalme som jeg hadde med mine to foregående graviditeter: blir fort sulten (ca 1gang i timen) og da blir jeg kvalm og måååååååå ha mat. Prøver å holde aktivitetsnivået oppe for ikke å legge på meg for mye, men det er vanskelig når jeg er så trøøøøøtt!

Håper du slipper unna kvalmen denne gangen!

Tror nok det er veldig individuelt når kvalmen kommer (hvis den kommer) og når den slutter. Her begynte kvalmen rundt uke 7 og jeg er fortsatt plaget med det :( Er nå 20+4, så begynner bli ganske lei det.. en uansett tenker jeg på den nydelige gaven jeg får for å være dårlig, ei lita tulle :) Det holder motet mitt oppe!

Forrige svangerskap var jeg så og si ikke noe kvalm, var plaget med halsbrann i over 6 mnd, men det tok jeg tabeletter mot, så det gikk over. Lykke til i svangerskapet ditt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...