Gå til innhold

Var på innvendig UL idag...

Anbefalte innlegg

.. og joda, jeg er gravid i ca. uke 6.

Men, etter "normal" syklus så burde jeg være over 9 uker på vei.. :(

Så endten er fosteret dødt og har sluttet og vokse, eller så har jeg plutselig fått lengre syklus enn jeg har hatt før.. (alltid vært mellom 4-5 uker)

Så om jeg ikke har begynt å blødd innen 16. november skal jeg inn igjen på UL for å se om der har vokst der inne, og evt. bli henvist på sykehuset for abort..

Føler meg jo fortsatt gravid, men har aldri vært det før, så hva vet jeg...

Merker at jeg blir veldig motløs og har mistet helt troen :(

Noen som har opplevd det samme og som kanskje har noen trøstende ord?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140917443-var-p%C3%A5-innvendig-ul-idag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd en Missed Abortion (når embryoet slutter å vokse, men man ikke utstøter det automatisk som i en spontan abort)

Jeg var på UL i uke 10 og embryoet hadde mest sannsynlig sluttet å vokse i uke 8.

Legen kunne se at sekken var begynt å flate ut (ikke lenger rund) og at det ikke blinket noe hjerte.

Hvis du vet med sikkerhet når du hadde EL og når du hadde sex, og ikke kan være 3 uker kortere enn du tror, så er det kanskje dette som har skjedd.

Kan du ikke få målt hcg med tre dagers mellomrom for å se om det øker eller minker da ?

Så slipper du å gå i to uker og lure på dette ?

Ønsker deg lykke til så masse !

Tusen takk for svar. Vet dessverre ikke når jeg hadde EL, og har samboer, så vet heller ikke når befruktelsen fant sted. Det er ikke så lenge siden jeg sluttet med p-piller (6 mnd) , så syklusen har som sagt variert litt.

Men å ha en syklus på rundt 50 dager er vel heller usannsynlig? :(

Sekken jeg såg i dag var imidlertidig helt rund, hadde den vært det om det ikke hadde vært liv der på 3 uker..?

Legen ville ikke måle HCG verdiene da disse varierte så mye sa hun... Men får ringe imorgen å høre om dette er en mulighet.

• 2 uker senere...

Da har jeg vært på ultralyd igjen, og det er LIV i magen! :D

Er bare 7 uker på vei, så det var grunnen til at ikke noe synest på forrige UL :)

har rett å slett blitt gravid uten å hatt mensen siden august, noe jeg synest er ganske utrolig... :)

Såg både hjerte slå kraftig og navlestrengen på UL, kjempestilig :)

Forøvrig såg fosteret ut som en hamster... ^^

Ny termin er 7. juli, så da må jeg bytte terminklubb :(

Litt dumt siden det var så mange tra Trondheim her..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...