Gå til innhold

ny vaksine til gravide ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

leste på ei nettside at det skal finnes en spesiell vaksine mot svineinfluensa for gravide som skal være på markedet i mitten av november ! Har dere hørt noe om det ???

Jeg har ikke vaksinert meg .... enda.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du reise til tyskland eller frankrike. Norge har ikke bestilt dette.

Skrevet

Norge har ikke fått bestille den pga de var for sent ute med info og da var kvoten allerede bestilt opp...

Skrevet

Norge i ett nøtteskall? Hadde dette vært Norge i ett nøtteskall så hadde vi ikke hatt vaksine i det hele tatt! Vet dere at Norge har vaksine raskere enn mange andre land, og det kun fordi de forhandlet frem en avtale med vaksinefirmaet for snart TO år siden. Da valgte de det firmaet som kunne garantere rask levering og ett effektivt produkt ved en eventuell pandemi. Og det er dessverre umulig å tilfredsstille alle, og hadde vi hatt disse andre vaksinene så hadde dere nok garantert funnet noe å klage på der også.

Skrevet

Hadde likevel ikke vært så dumt om de bestilte ren vaksine til gravide, da hadde også jeg tatt den!!!!! Etter hva jeg har skjønt er det ikke for sent å bestille, men den er vel for dyr eller noe. Det er tross alt ganske mange av oss som ikke vil ha den pga organisk kvikksølv og skvalen, så da hadde de jo fått vaksinert fler, noe de tydeligvis ønsker.

Skrevet

Novartis har en vaksine klar som er uten kvikksølv, den er godkjent i EU, men siden vi ikke er medlem i EU, må den gjennom byråkratiet Norge først. SÅ når den har vært gjennom godkjenning, så har vi vaksine også uten kvikksølv. Vet ikke når den er klar, men trolig for sent...

Skrevet

Det står på FHI sine sider om den nye vaksinen. Vi står i kø, den kommer ikke før i utgangen av 2010 ( ja, dessverre du leste riktig...) Den kommer om ett år!!!

Skrevet

Forbanna idioter som ikke kan skaffe oss noe bedre enn Pandemrix..

Skrevet

Nå er det jo også sånn at FHI mener at de har skaffet oss den beste vaksinen. Ja, det hadde vært ønskelig å gi gravide en vaksine med minst mulig tilsetninger, men hva er poenget hvis vaksinen ikke beskytter?? Og "forbanna idioter"?? Hvor gamle er vi her inne?? Hele verden står i vaksine-kø, og noen skal klare å produsere dette. Det finnes land der dødstallene er høye, og de har hverken vaksine eller Tamiflu. Vi har tross alt et trygt tilbud ! Skvalen og kvikksølv (i disse mengdene) er gitt til gravide i millioner av doser uten å gi skade. Hva er det som er så eksklusivt med oss nordmenn, som skal tilsi at vi ikke skal tåle dette?? De landene som ikke velger å gi dette til gravide, gjør det ikke fordi det er grunn til å tro at det er skadelig. Det er presisert i hver eneste artikkel jeg har lest. Så slapp av. Dere må ikke være så redde! Dere legger jo resten av svangerskapsomsorgen i hendene på kyndige fagfolk. Dette er de samme kyndige fagfolkene. Husk det.

Skrevet

Det er mange her inne som mener at det er mange land som er så mye bedre fordi de blant annet tilbyr gravide den andre vaksinen som ikke inneholder så mange tilsetningsstoffer. Til dere vil jeg gjerne si en ting:

Norge er gang på gang kåret til verdens beste land å bo i. Og det er ikke uten grunn. Vi får blant annet være hjemme et år MED lønn for å være mor for våre nyfødte barn, vi har gratis helsetjeneste, og forøvrig velferdsordninger som for enkelte har resultert i en regelrett bortskjemt holdning.

Dere burde flytte til Italia, Tyskland eller eller et av de andre landene jeg har bodd i, og se om dere ikke kom krypende hjem etter veldig kort tid.

For maken til land som bare ønsker det beste for befolkningen sin, som det Norge er, skal man lete LENGE etter.

Norge er kåret til verdens beste land å bo i, og er også kåret til det landet hvor befolkningen klager mest. Tenk litt på det

Skrevet

Synd vi ikke kan få annen vaksine før om et år, da hadde jeg tatt den. Holder med legen min som sier dette er et stort prøveprosjekt, man kan ikke vite langtidsvirkningene av dette. Han ville ikke tatt den om det var han!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...