Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 jenta mi er 5 uker, veier ca 4500. oppe i fra 750 til 900 ml i døgnet..1 til 2 måltid på natta, maks 5 timer mellom måltid på natt, som regel 3-4 timer ml måltid, ca 7 måltid..Ser av innleggene her inne at det er stor variasjon blant barna,fra småspiste til storspiste.. det virker som hun trenger det hun får, er tydelig sulten når det er tid for mat igjen! det er denne 1000 ml grensa som bekymrer meg, nærmer seg jo..noen som har fått råd eller har tips?
Rampongi Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Hei! Jenta mi er 7 uker nå og har alltid spist masse. Hun får kun mme og spiser alt mellom 80-130 ml per måltid, spiser mellom 6-8 måltider per døgn. Men sjelden hun spiser 130 ml per måltid og da er hun ikke oppe i 8 måltider heller, så hun hodler seg under 1000 ml-grensen. Hun er 55,5 cm og veier 4300. Hun var 50 cm og 2800 når hun kom til. Er slank og fin og mindre enn jevnaldringer. Jeg var også bekymret for henne en stund, men har slått meg til ro med at hun er en storspiser. Om hun ganske snart kommer opp i 1000 ml per døgn, skal jeg selvfølgelig kontakte hs og finne på noe lurt, men foreløbig lar jeg vær.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 takk for svar! Ser ganske likt da som jenta mi! Omtrent like tunge! Min var litt større ved fødsel. Satser på at hun snart kutter et måltid, så da har vi vel litt å gå på ennå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå