Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Skjønner meg ikke på lille snuppa mi! Tar puppen fint på natta og morgen, men på dag og kveld da er det bare flaske som gjelder. Hyler hvis jeg legger henne til brystet og blir ikke blid før hun får flaske. Begynner jeg å få lite melk eller har hun begynt å skjønne at det kommer lettere melk ut av en flaske? Er et evig slit dette om dagene..begynner å bli lei av pumping også!
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Jeg har bred erfaring med puppe- og flaskenektere, dessverre. Mine tre gutter har alle begynt å tøyse ved puppen fra 8-12 ukers alder. Ved 3-4 mndr har de som regel hatt full puppenekt på dagtid. Minsten har 100% puppenekt inklusive natten. De to største guttene tok pupp på natten til de var 8 mnd. Det er mange årsaker til brystvegring som jeg har beskrevet i en annen tråd lenger nede på sida. Det som imidlertid er vanskelig er å få ungen til å begynne å ta puppen igjen - det har aldri lyktes meg! Jeg tror du skal være glad til at snuppa di tar pupp om natta, så får du se hvor lenge du orker nattamming pluss evt pumping. Det er en tøff maraton! Du skal også være glad for at jenta di drikker godt fra flaske. Toåringen vår måtte mates med sprøyte fordi han både nektet pupp og flaske. Minsten på 5 mnd må jeg lirke i melk fra flaske når han sover, og det er jammen ikke lett! Altså selv om det er tøft det du opplever, så er det også vanlig fenomen for mange. Prøv å finne en metode som virker for dere og som er til å leve med, og som gir snuppa di den næringen hun trenger;) Jeg er så "dum" at jeg er blitt litt deprimert av denne puppevegringen og vanskelige matesituasjonen. Det er vanskelig når man føler alt skjærer seg. Nattpuppen er som regel det siste et barn gir slipp på dersom de tar pupp.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Hei! Dette kjenner jeg igjen!! Jenta mi hadde en periode rundt 3 mnd anler, og nå rundt 6 mnd. Hun drakk godt om natten men om dagen var det full nekt.. Vi har nettopp begynt med grøt om kvelden og jeg ble usikker på om jeg skulle gi flere mpltider grøt eller hva.. Rådet jeg fikk var å følge med på vekten hennes og tilby pupp ofte. Når hun blir sulten nok tar hun brystet. Det stemte for oss og nå går det helt fint igjen :-) Det gikk flere dager der hun bare spiste på natten.... Trøsten min var at mange barn sover rundt og da går det 12 timer uten mat. Hun hadde snudd døgnet. Det er mulig hun tar flaske om dagen fordi det er lettere. Jeg tror jeg slappet mer av om natten og at melken kom raskere da. Om dagen ble jeg nok litt for fokusert på problemet og det ga negativt utfall... Dersom barnet ser ut til å være gald og fornøyd på dagen sisest det at det ikke er noe problem å la det gå en tid uten mat.. Pumping er utrolig energitappende og jeg forstår godt du er sliten.. Jeg håper det ordner seg for dere :-)
lille sprelle Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 Du sier ikke noe om alder - hos oss var det en fase som gikk over. Bruk flaskesmokk som er treg dersom du skal bruke flaske - og kanskje greit at hun forbinder deg med pupp og andre med flaske om det går?
Pitty Skrevet 17. november 2009 #5 Skrevet 17. november 2009 Jeg har det på samme måte. Gutten min blir 4månder om en uke og har vel de siste 3 ukene kun tatt pupp på natten. Jeg prøver å gi på dagen, men han nekter, han begynner å gråte. Jeg kan ikke ha mye melk igjen da jeg ikke har vært så flink til å pumpe meg på dagtid i disse ukene, men nå gjør jeg det igjen for å få opp melken. Det er slitsomt , men om jeg klarer å få i han de 40ml mm om dagen jeg pumper og det han får i seg på natten så er jeg fornøyd, det er nemlig det jeg klarer å pumpe om dagen. SÅ her er det lite melk ja, men bedre enn ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå