Gå til innhold

Tips til fjerning av bæsjeflekker på ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med nyfødt nr 2 kommer problemet tilbake; sennepsgule flekker som hverken går av ved bruk av vanish eller andre flekkfjernende produkter. Har noen funnet noe som faktisk funker? Gode råd mottas med takk! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gallsåpe, det tar alt unntatt tusj ;)

Skrevet

Lurer også på dette?!

Hva med gamle flekker med mat, maling o.l? kan man bruke flekkefjernende produkter på ull?

Skrevet

Jeg vasker flekken for hånd med Sunlight såpestykke, sånn gammeldags. Funker kjempebra, og ødelegger ikke ullas egenskaper som mye annet kan gjøre.

Skrevet

Til ull er vel gallsåpe best.Jeg har kjøpt min hos bånsull,men man får sikkert tak i i de fleste butikker som selger ullklær.

Skrevet

Har hørt at gallesåpe eller sitronsåpe skal være best. Jeg har ikke slik såpe, men har prøvd zalo, som jo også skal virke. Med zalo får jeg bort nesten alt. Jeg tar vann og skummer opp litt zalo på den ferske flekken, så lar jeg det ligge en liten stund før jeg gnukker og gnur og skyler av.

Skrevet

Hmm.. jeg må gjøre noe galt, for jeg har prøvd både gallesåpe og zalo, og flekken er der like fullt. Får forsøke sunlight da kanskje..

Skrevet

Så bra med mange svar og tips! her skal prøves ut!

Når jeg tenker etter, tror jeg gallesåpe også kan kjøpes på helsekost... Men gammeldags Sunlight... får en det i butikken fortsatt?

Skrevet

Eg brukar gallesåpe. Gnir såpa inn så det skummar og let så plagget ligge ei stund før eg skyller. Fekk ikkje vekk flekkane før eg byrja å late det ligge ei stud å virke.

Skrevet

Jada, en får sånt gammeldags sunlight såpestykke i vanlig matvarebutikk ennå. Om den er så himla gammeldags vet jeg vel egentlig ikke, jeg får bare assosiasjoner til bestemor og heimkunnskap på barneskolen av den :)

Skrevet

flekkfjerner middel som heter dylan.... helt genilt... det tok til og med matoljeflekker som rett og slett var inngrodd i favorittgenseren min:) det er 3 stk, str på de hvilken som tar best på hva.. jeg angrer absolutt ikke på det kjøpet nei!

Skrevet

Hvor får man kjøpt dylan?aldri hørt om det..

Skrevet

cubus hadde det før..... hm... kanskje jernia? spør rundt, det er supert:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...