ViSkalBliEnTil Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Flere som har det slik.....TR kom i dag etter 8 pp, høres kansje ikke så mye ut for noen, men jeg blir døds sliten av dette. Jeg har vært til gyn. å sjekka alt så helt fint ut så jeg sjønner ikke hva det er som ikke funker. Jeg har foreslått testing av mannen, men han er ikke særlig interresert... han sier bare at det er ingenting de kan gjøre med han hvis det viser seg å være for lite eller for dårlige svømmere. Noen med råd på dette område? Stor klem til alle andre prøvere der ute som sliter, jeg vet dere trenger det :-)
Gjest Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Skjønner hvordan du føler d, men du kan ikke gi opp nå !! ) Jeg har prøvd i nesten 2 år nå, og gir ikke opp før jeg har babyen min i armene.. Ang. mannen din; dersom svømmerne bare er litt dårlige, så kan de faktisk bedre svømmeevnen sin betraktelig (40%??) bare ved inntak av sink (2 tab. pr dag) og selen (1 pr dag). Sædcellene bruker ca 3 mnd på å fornye seg, så d vil ta minst så lang tid før d er effekt av dem. Så d er ingen ting å vente på ) Er svømmerne FOR dårlige, så kan de ofte fortsatt brukes til inseminasjon og prøverør. Er mannen din redd for å finne ut at han er lite viril eller ?? Tror mange menn kan være d... Men jo før dere får sjekket d, dess raskere kan dere finne en løsning på "problemet", OM der er et problem. Husk oxo at d er kun 80% som blir gravide i løpet av 12 mnd... Lykke til !!!
ViSkalBliEnTil Skrevet 3. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2009 Tror egentlig han er litt redd for å finne det ut jeg, med det vil han ikke inrømme... Tar de slike tester på privatklinikker, eller er en nødt til å vente 1 år før de begynner med utredning på sykehus? Takk for tips ang vitaminer, de skal kjøpes inn i dag. Vi har en gutt på 2,5 så vi har jo fått det til før (den gang brukte vi 1 år), men det som er så frustrerende er at en ikke vet hvor lang tid det går. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å vente hvis jeg bare visste at f.eks om 1,5 år blir du gravid, men nå vet jeg ikke om jeg blir gravid neste mnd eller om det går i det hele tatt... Det er alltid verst de første dagene, når EL nærmer seg så stiger lysten til å prøve igjen ;-)
Lotta2010x2012 Skrevet 3. november 2009 #4 Skrevet 3. november 2009 Skjønner hva du mener, er i 11pp nå, kjedelig... Men vi har begynt sånn smått med utredning privat, så der kan dere få testskjema og sånn hvis dere vil ha det. Tror jeg betalte ca. 800 på volvat for invendig ul(for å se om alt var bra, skjema for blodprøver og sædtest:)
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Takke for klem og klemmer tilbake!!! Forstår deg såååå godt!!! Har vel komt over det værste nå tror eg (for ei stund hvertfall, hehe.), og det blir nok enklere for deg og om dette skulle drøye ut.. Har sååå lyst på baby, at å gi opp e ikkje et alternativ! (nå lengre....) Det finnes par der ute som prøver i 2 år før de får klaff, uten at det er nooooe gale med noen av dem!! Bare er sånn av og til. Eg velger å se på det som en utfordring. For fakta er at 99,98% blir gravide og føder friske barn i løpet av 5 år, med eller uten hjelp. Nå var det riktignok i england, synes eg at eg husker, men likevel. Er ikkje sååå store forskjeller, så bruker den statistikken eg Blir oppmuntra! Sannsynligheten for at familien vår har økt om 5 år e overhengende stor!!! Og bare tenk...5 år er ikkje såå lenge siden, så tiden går fort nok!!! (husker hvertfall altfor godt tilbake til eg var 21. Hehe.. DESVERRE! ) Dette gååår så bra!? Og, ja, OM det skulle være noe som var galt... Det finnes jo masse hjelp å få, og teknologien e komt så langt, at det e blitt en "rutine-prosedyre" i disse dager. Så baby blir det!! Punktum!! Bedre nå?? Hehe.. Om ei uke har eg prøvd i nøyaktig ett år. I fjor på denne tia, satt eg grublende i sofaen og lurte på om gubben skulle få det som han ville..ingen prev. Hehe.. Åååh så spent eg var. Jaja. Sitte nå her enda...Ikkje noe mindre spent heller!! Men som sagt over her.. Det skader ikkje å ta litt ekstra vitaminer/mineraler under prøvetida.. Verken for damene eller mennene. (sa hu som husker folat annenhver da...kremt) Har ikkje prøvd så mye sånn vi ennå. Men nå har jo eg har sykluser from hell og da! 32-32-21-37-36-39-47-21-63- og til denne. (ser eg bare er i 10 reelle pp og.. siste på 21 dager besto av 18 dager blødninger og 3 dager uten..blæææh) Så..du ser jo eg har slitt litt siste året!! Huff altså.. Var visst like greit å ikkje ha oversikten!! Hehehe. Men men. Fortid e fortid. Eg ser fremover. Bare husk...det blir baby til slutt!!!!!! :D:D:D
ViSkalBliEnTil Skrevet 3. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. november 2009 Det er godt å vite at jeg ikke er aleine om å streve hvertfall, føles ikke så ensomt da. Er ikke alltid mannen er den rette å snakke med, tror ikke han helt forstår seg på hvor mye dette betyr for oss. Det blir på en annen måte for oss damer det blir så nært og så mye følelser inni bilde. De kan liksom distansere seg litt fra det når de har gjort sitt hehe. Takk damer, dere har gjort dagen min litt lysere *smiler*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå