Gå til innhold

Tror jeg kan gi opp nå.. Flere med PCO(S) som har vanskeligheter med forsøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på to UL og skal på siste i morgen.. Etter alt å dømme må forsøket avbrytes.. Er en liten mulighet for at vi kan fullføre, men da med veldig dårlige odds... Jeg har PCOS, og legene synes det er vanskelig å stimulere meg.. Får jo mange egg, men det hjelper jo ikke.. Denne gangen var noen egg alt for store og mange alt for små... Flere som er i lignende situasjon? Er spesielt interessert i å høre om regimene til andre med PCO(S)!! Jeg har gått på Synarela og Puregon (100-150)... Tror jeg vil ta en liten pause nå.. Kjenner jeg er så sliten i kroppen.. Dessuten har jeg akkurat fått ny jobb, så mulig jeg venter noen mnd.. Men ikke veldig lenge =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, har du prøvd p piller og metformin?

Anbefaler deg å kikke litt på sidene til Klinikk Hausken:)

Skrevet

Hei Meg83

Jeg har også PCO og er vanskelig å stimulere. Jeg har i dette forsøket brukt 200 Puregon. Og har nå brukt det i 12 dager.

Skal ha uthenting på torsdag og ikke ner enn 8 folikkler som er store nok ennå.

Forrige forsøk var de også på tur å gi opp (07), men legen skrudde opp dosen til 375 før han fikk noen fremgang, og da fikk han hentet ut 4 egg. Jeg startet med 100 som du og brukte da 21 dager på å bli stimulert nok. Resultatet var ei snuppe som blir 2 år om 14 dager.

Snakk med legen om å skru opp dosen på UL i morgen.Bare til fredag, for å se om resultatet blir bedre.

Ellers så er jeg stor fan av å ta en pause når man er lei. Det er viktig at man er motivert når man holder på med dette ;)

Skrevet

Jeg går på Metformin til vanlig, men ikke som noen slags kur, hvis det var det du mente? Hvordan fungerer det?

Bor nok starte på høyere dose neste gang jeg også, ja... Var hos Hausken til første forsøk. Trivdes godt, men er på haukeland nå. Bra der også =) men i hvert fall så fikk han ut fire egg, tror jeg det var, to ble befruktet og ett satt inn.. Husker ikke hvor lenge jeg gikk på det, men begynte i hvert fall så lavt som 75 IE og gikk ikke høyere enn til 125.. Derfor ble jeg litt overraska når det ikke gikk bedre denne gangen, siden jeg har hatt høyere dose..! Hva slags andre faktorer kan det komme av, mon tro..?

Blir jo veldig spennende på UL i morgen!! Dosen ble skrudd opp, men ikke så ekstremt som hos deg, men fra 125 til 150. Skal ikke stikke før UL i morgen, så skulle de se hva jeg evt. skulle ta da.. Håper, håper, håper at dette går i boks i morgen!!! Men tviler...

Kan jo trøste meg med at det skjer andre ting i livet.. Nybil, ny jobb og skal ta lappen :)

Takk for råd og oppmuntring, jenter! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...