Gå til innhold

Har oversteget 15000kr,,,hva nå?? :))))

Anbefalte innlegg

Hei...

Fikk plutseli litt panikk her på morgenen. For jeg husker ikke hvordan det var dette med å levere kvitteringer til Nav.

Jeg har no fått satt inn mine siste fryseegg (på første omgang).

Har kommet opp i ca 16000 i utgifter.

Når skal disse leveres Nav??

Jeg vet jo man må betale 15000 selv,,,men det over får man dekt. Skal jeg levere nå å få igjen 1000kr,,eller vente ?? Er det noe med att man kan bli for sein til å søke??

Jeg vil jo nødig gjøre noe feil,,siden det til sammen blir MYE å ut med.

Har jo enda 2 ferskforsøk igjen..

Håper noen kan hjelpe meg her:),,,,,,gomårrån forresten :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140915515-har-oversteget-15000krhva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen =)

Samme her! Har akkurat oversteget beløpet med hele 200 kr =P Har lest eller hørt at man må sende inn til NAV innen det har gått et halvt år etter at man har betalt mer enn 15000, så jeg kommer til å sende inn nå. Så er det vel bare å sende inn resten senere, ved evt. nye forsøk...

Lykke til meg ruginga =)

Hei;)

Har akkurat vært gjennom dette,så dette kan jeg svare deg på:

Alt over 15000 får du tilbakebetalt.

Originale kvitteringer(ta gjerne en kopi til deg selv før du sender originalene), skriv fra klinikken om erklæring for gjennomført forsøk, inkl noen angående bioteknologiloven. Dette stod samla på ett skriv fra Riksen ihvertfall. Husk å skrive navn, personnummer og kontonummer og en signatur som du også legger i konvolutten. Alt sammen sendes til HELFO (ikke NAV).

De er kjempegreie på HELFO, svarer på mail og ringer deg raskt tilbake hvis det er noe du lurer på og sånt. Rask behandlingstid også.

Viktig at man sender inn kvitteringene FØR det har gått 6 måneder ETTER at 15000 ble oversteget!

Masse lykke til med ruginga!!!;)

Takk for svar alle sammen:)))))))))))))

Da må jeg prøve å få fikset dette idag :o)...

Bedre å gjøre det tvært,,,enn att jeg legger det til siden no,,også går ting i glemmeboken..

Håper alle får en fin dag :=)..Jeg er SÅÅ gla for att jeg har dere.

Annonse

Det ordner seg...enten får du det i retur, eller så videresender de dette til HELFO= Helseøkonomiforvaltningen.

Adr: HELFO

Region Øst Serviceboks 1472

1602 Fredrikstad

tlf:815 70 030

De er kjemehyggelige og hjelpsomme der:):) Lykke til;)

Annonse

Hei!

Bare en liten kommentar til dette med hvor man skal sende kvitteringene: Det er Nav som skal ha kvitteringene, men hvilken Nav-kontor avhenger litt av hvilken region man hører til, vil jeg tro. Vi sendte våre kvitteringer til NAV Helsetjenesteforvaltning Vest på Sola. Dette er regionkontoret i Navs region vest som har ansvaret for behandling av refusjon i forbindelse med assistert befrutkning (det var ihvertfall det for ett års tid siden). Jeg antar at kontoret det vises til i Fredrikstad er tilsvarende kontor i region øst? Uansett er det nok lurt å kontakte sitt lokale Nav-kontor og spørre hvor man skal sende kvitteringene. Min erfaring er at det tar fryktelig mye lenger tid dersom man sender dem veien om det lokale kontoret.

PS! Vi fikk ikke dekket våre utgifter til Progestan, siden dette er et legemiddel som ikke er tillatt markedsført i Norge. Haugesund sa imidlertid at de hadde oppdaget at det var litt ulik praksis her - noen hadde visst klart å få igjen penger for dette. Så det kan vel ikke skade å prøve :-)

Hei igjen:)

No har jeg faktisk ringt å snakket med ei superkosli dame på HELFO

kontoret.

Hun mente att jeg kunne få dekt utgiftene min til Progestan,,,fordi jeg hadde prøvd Crinone gel først.

Dette var deres hovedkrav.

Jeg måtte videre sende med der søknadsskjemaet som jeg hadde fått fra sykehuset. Der står det jo att gel er forsøkt,,å att man no prøver med progestan istedet.

Ettersom alle disse kvitteringene ble over 15000 (inkl. progestan),,så var det bare å sende inn:))))

Tenkte jeg skulle opplyse dere med det samme. :))))))

Tusen takk MK......Sånn hadde jo jeg også forstått det.:)))))))

Istad ble jeg redd for att jeg hadde misforstått. Så vi måtte ut me tilsammen 30 000 for neste 2 forsøkene.

Phuuuu,,det hadde blitt tungt te oss ja

No berga du dagen min :)))))))

Ja, nå ble jeg glad jeg også, men også litt bekymret. Har kvittet meg med kvitteringene jeg hadde på medisinene jeg kjøpte til 1. forsøk. Var sikker på at man begynte på nytt ved hvert forsøk. Hva gjør jeg nå da??? Faan!! Håper noen kan svare!!!

Sånn avslutningsvis vil jeg bare takke for alle de nyttige innslagene her. Kjempeflott. Ringer NAV i morgen, og hører hvordan de vil ha det.

Ha en flott kveld, alle sammen. Det skal jeg ha, for jeg har akkurat skjønt at jeg vil spare maaaange tusen, som jeg var sikker på at vi måtte ut med;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...