Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Jeg går på Metformin og har lest at man kan gå ned mye med de to samtidig.. Har ikke helt skjønt hva en lav karbodiett består av, kan noen fortelle meg det, så hadde det vært veldig snilt:)) Har grusomme 40 kg å gå ned før jeg er nede i normalvekt:(((
luva* Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Lavkarbo betyr bare at du spiser lite brød, poteter, pasta, pannekaker osv (og allt som har sukker i seg). Det du kan spise (nesten så mye du vil av), er kjøtt, fisk, egg, melk, grønnsaker salat osv. Du bør være obs på at en del grønnsaker ikke er så bra kokt, feks gulerot. Og frukt kan ha mye karbohydrater i seg.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2009 #3 Skrevet 3. november 2009 Tusen takk for svaret:) Håper det er dette som funker for meg:) HI
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Det finnes mange ulike retninger innenfor lavkarbo, fra de ketogene diettene til den mer moderte Fedonske metoden. Velger man lavkarbo bør man velge det som livsstil. Det er ikke noe poeng i å leve lavkarbisk til man er nede i den vekten man vil og så spise såkalt normalt. Jeg har levd lavkarbisk i ca 2 år, LCHF (Low Carb High Fat) livsstil, og jeg stortrives med det. Siden du går på metformin nå regner jeg med det er pga insulinresistens eller PCOS? Ved disse tilstandene vil nok kroppen din nyte godt av en lavkarbo livsstil. Det finnes mye litteratur der ute om lavkarbo og mye informasjon på nett. Et kjapt søk på google vil gi deg masse treff OBS: Ved graviditet og amming skal man ikke gå på ketogen diett, da man ikke vet hva slags virkning dette kan ha på fosteret/barnet.
Julelita Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Vil forresten anbefale siden lavkarbo.no. Der finner du informasjon angående ulike lavkarbo-dietter, i tillegg til forum og mange nyttige tips og oppskrifter. Jeg gikk på lavkarbo før jeg ble gravid, og var mye inne her. (jeg gikk på ketogen diett og måtte derfor endre i svangerskapet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå