Gå til innhold

Hva er viktig å ha i hus når man er syk?? Må handle inn.. ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene med en på 11 mnd og en på 6 år. Blir en av oss syke kommer jeg meg ikke på butikken. Så derfor må jeg handle inn noen lette middager,medisiner og hva man ellers trenger når man er syk.

Vil noen komme med forslag til enkle middager?

Hvilke medisiner er viktig å ha? Har stikkpiller til begge ungene og litt flytende paracet hadde jeg igjen. Mer? Står helt stille her.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sprit til håndvask kan være lurt:)

Engangshansker i tilfelle spy/diare(noen blir dårlige i magen av infuensaen).

Supper bruker å være greit å ha når en er syk.

Chips

Kjeks

Saft

Juice

Youghurt

Skrevet

Kom på en ting til; kontanter, slik at du kan be andre kjøpe ting til deg om du trenger. Jeg har 1000 kr liggende nå, sånn i tilfelle:)

Skrevet

Medisiner:

-febernedsettende, to av hver.

-nesespray

-hostesaft

-løk til ha under senga ( kutt en løk i to og legg den under senga med skjæreflata opp, nesa renner hele natta, barna sover og du også)

(- samme til mor som til barna.)

MAT:

-Yndligsmiddager, lag opp noen og frys slik at du kan ta det ut og tine de etter behov.

- Lag grønnsaksuppe eller kyllingsuppe og frys.

- frosenmat ala sett i ovnen og spis ( pizza)

-halvstekte rundstykker eller brød ( igjen fryses og tas ut ved behov, dessuten så er nystekt brød digg og det trigger apetitten.

- gryteretter

-rett i koppen

Honning, sitron til å lindre.

Snacks, kosemat..

Is mot sår hals.

Skrevet

Tusen takk jenter! Dette hjalp myye! :):)

Nå har jeg fått skrevet en liste over de viktigste tingene! Kjempeflott!

Godt å være forberedt synes jeg.

Skrevet

Blad, bøker , filmer. Kan bli lange dager:-)

Saft

yoghurt

supper

nudler/eller annen pasta

Skrevet

Dere tuller?? Handle i tilfelle man blir syk? Dette er jo tida å bli syk på for alle og enhver, gjør dere dette vært år på høsten?

Skrevet

Jeg er første NN som svarte her: vi har den berømte fluen i hus allerede, så jeg bare venter på egne symptom. Og er man alene voksen i huset, så tenker en litt forholdsregler, ja.

Skrevet

Jaja, jeg skjønner jo på en måte det.. men sykdom (spes influensa) kommer jo på denne tiden vært år....?

Skrevet

Ja, og er en alene med barn, så tenker en litt lenger enn til morgendagen. Og når en da vet at sjansen er stor for å få denne syken, så gjør en hvertfall noe på forhånd.

Skrevet

Nå pleier jeg å ha mat i huset for mer enn 1 dag forover da, så skulle det være noe krise så skal jeg overleve med den maten jeg har her... det er ikke krig heller da. Blir nesten skremt av all denne panikken

Skrevet

HI her.

Synes du det er rart at jeg vil ha medisiner til ungene mine og mat i hus i tilfelle jeg ikke kommer meg ut for å kjøpe det?? Vil ikke sitte her med baby med høy feber og ingen febernedsettende eller ligge i sengen syk og ikke klare å lage middag til eldste jenten. Det er snakk om å gjøre ting litt lettere for meg selv om jeg eller unger skulle bli syke. Kall det gjerne tåpelig men bedre føre var sier jeg da.... :)

Og igjen tuuusen takk for flere gode tips.. :)

Skrevet

Nei, selvfølgelig er ikke det rart, men tenker du sånn hver gang det er "noe ute å går"? Og er det ikke normalt at man har febernedsettende i hus uansett når man har små barn? Jeg mener absolutt ikke at du er tåpelig, men for meg er det helt vanlig å ha basics i hus uansett, ikke hamstre nå fordi det tilfeldigvis er en pandemi på gang.

Skrevet

Sant det, men dette er første gang jeg er alene med to unger... Derfor vil jeg kjøpe inn mat så vi har. Må jo holde oss inne i 7 dager om vi blir syke.. Er ikke snakk om å "hamstre", men å planlegge fremover.....

HI

Skrevet

Ikke hør på tragiske anonym over her. Fatter ikke at det går ann å bli så blokkert jeg!!

Helt enig i måten du gjør ting på. Nettopp sånn gjorde jeg det også når jeg var alene, og når foreldrene mine bor 55 mil unna, så var det ikke mange til å hjelpe.

Du har fått mange god tips her:)

Lykke til:)

Skrevet

Apotek:

Sprit

Febernedsettende til mor og barn

Nesespray/dråper

Hostesaft/slimløsende

Mat:

Masse fristende drikke

Litt ferdigmiddag/pizza i fryseren

Kjeks, snacs slik som frister

Det barna liker.

Riskaker ol kan være bra da det er mye mageproblemer med influensaen

Skrevet

Forresten, noen nye filmer er bra!

Skrevet

Jeg har Tamiflu liggende til hele familien

Ibux/paracet til alle aldre (ungene og oss)

håndsprit

Nesespray til alle aldre

hostestillende

Farris

Mat som holder litt i fryser + vakupakket.

Skrevet

Det jeg alltid har i huset uansett, er:

- Hostesaft

- Saltvannsdråper

- Paracet

- antibak. servietter

Skrevet

Glemte å si at jeg har to forskjellige hostesaft stående hjemme. En slimløsende og en hostdempende.

23.48

Skrevet

I tilegg til det de andre har skrevet.

Bjørn havregryn og sukker+ saft til å lage havresuppe. Super når dere er syke og har dårlig matlyst.

Salte kjeks.

Halsdrops.

Godt papir til å snyte nesen i(de med balsam til de minste).

Har du sil til å sile suppene med?

Eplejus og farris

Jeg syns det er lurt av deg å være forberedt når du er alene med to små.

Får håpe dere ikke blir alt for syke.

Her har mannen allerede vært syk og eldste har vondt i halsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...