Gå til innhold

Når merket du at det var tvillinger du bar på?

Anne-B.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bare lurte litt på når det er vanlig å få beskjed om det. Legen min mener jeg er 3-4 uker lenger på vei enn det jeg selv mener (ut fra tegn på kroppen osv), fordi da hun tok en gu på meg, mente hun at livmora var så stor at jeg nok hadde hatt en ganske så regelmessig syklus på 28 dager. Så jeg vet ikke hva jeg skal tro. :) Jeg har blitt gravid enten midt i bryllupsavvikling og flytting til ny plass, så jeg har rett og slett ikke oversikten.

På den annen side, etter min beregning skal jeg være 3 mnd på vei nå, men jeg regner med at man kjenner det allerede da om det er tvillinger? Jeg kan feks enda ligge på mage uten problemer, og jeg kjenner ikke noe til magen når jeg ligger på rygg, så det er jo sannsynlig at jeg er 4 mnd på vei og. Skal til jordmor på fredag, så får se hva hun sier. :)

Får veldig mange spørsmål om slikt her inne men synes det er fryktlig vanskelig å svare noe fornuftig om du forstår? Er forskjellige alle! Jeg for min del fikk beskjed om det på tidlig UL men var ingenting ellers som da skulle tilsi at det var to. Hadde ingen ekstra sterke svangerskapstegn (ekstrem kvalme ol.) Synes selv at jeg ble svær fort men ifølge legen er jeg ikke noe unormalt stor heller så hadde det ikke vært for tidlig UL så hadde vi nok fått sjokkbeskjed på ordinær :-P

Hei snupper!!!

Så tilig dere fikk vite det... jeg fikk ikke vite det for ordinær UL allså 18 uker på vei..

Jeg spurte faktisk legen min om hun kunne måle livmora mi, for å kjekke at det ikke var to.. Hun sa den vokste helt normalt, og sannsyligheten var liten. Men jammen tok hu feil, når vi målte etter å vite det var tvillinger så hun for at livmoren var nesten så dobbel så stor siden sist. Hehe.

Blir jente og gutt her hos oss.. Klem

Annonse

Hei

Tusen takk.. Nej jeg har jo ikke akkurat vist så lenge at jeg skulle ha tvillinger. Vi har en jente fra før av hu er 9 månder. SÅ blir semi trillinger som det heter på svensk. Hehe.

Gratulerer til dere også, blir bra med en av hver. Prøve kjøpe rose og blått, men som er likt. det er så koselig. Hihi

Når er termin? Klem

Hehe! Nok å henge fingrene i da fremover med andre ord! ;-) Må dere ha trillingvogn og alt da eller? *spennende*

Vi har en gutt på snart 3 fra før av så her er aldersforskjellen litt større, men det blir sikkert søskensjalusien også...:-S Går spennende tider i møte ja!

til villemo

Hehe ja, du sier noe der.. Sikkelig mye styr her, men skal nok takle det å :) Søsken sjalu tror jeg det kan bli uansett, hvor mange år eller månder. Kanskje mellom tvillingene å. Vi er ikke helt sikker på hva vi gjør. blir nok en tvilling trille, og en vogn til snuppa :P Hehe.

Når er terminen din?? ( Du svarte ikke )

Klemm

Så sant så sant, sjalusien slipper vi nok ikke unna :-) Vi har termin 3 mars men forhåpentligvis melder de sin ankomst i februar engang. Storebror har bursdag 29. januar så håper at jeg får feire bursdagen hans med fullt fokus på ham, evt. reise rett på føden etterpå pga. stresset :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...