♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 2 oldemødre som er på sykehjemmet. Hun ene spiser ikke noe. Hm....
Monajenten Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Hva med skikkelige raggsokker eller gode tøfler?
LadyLuck & Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 bilder så de ikke føler seg så ensom??
engajente Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Hva med frisør time eller fotpleie, de har sikkert det på sykehjemmet. Ring å hør, gav det til min mormor forrige jul.
Sara Rompompei Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Eldre mennesker blir ofte kalde og fryser lett, så jeg har med hell gitt hjemmestrikkede pulsvarmere, ullsokker, sjal osv. De blir også lett tørre i munnen så ett stort glass med favoritt-dropsene kan jo også være suksess. Eller kan en god hudkrem være noe, foruten om en pen blomst eller bilder av oldebarna...
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 2. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2009 Åh takk for gode tips folkens, det var bra:-))))
Mrs. Bouquet Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Praktiske gode klær med mye strekk. Så slipper de å gå i slike syntetiske sparkjøpkjoler som hverken vil av eller på uten å rive ting ut av ledd. Gode sko/sandaler som er luftige og har god plass til en brei fot er også nyttig. Deodorant, tannkrem og andre toalettsaker. Album med store bilder og tekst. Kan lage selv på feks. Eurofoto.no
camilla^ Skrevet 2. november 2009 #8 Skrevet 2. november 2009 Har gitt klær til de to vi har hatt på sykehjem, men i år tror jeg det blir sukkerfri sjokolade til hun som er igjen. Begynner å bli litt lei å kjøpe klær hver jul. Mamma kjøper ikke gave til sin mor lenger, siden hun ikke er noe interessert i å åpne gaver. Så hun har kjøpt masse godt og lagt i en kurv som sykehjemmet har fått. Det samme gjorde min far til sin mor sist også, det falt i smak hos de som bodde der og de som jobbet der. Ikke alle som får besøk i julen desverre. Bilder av ungene gis alltid bort (selv om hun som er igjen nå ikke vet hvem vi er lenger desverre)
Mrs. X Skrevet 2. november 2009 #9 Skrevet 2. november 2009 Hvis de fremdeles klarer kan du gi et kryssord hefte (det gledet min bestemor lenge) eller et abbonnement på et blad (hvis de fremdeles leser selvfølgelig...) En god håndkrem. Nye strømper/strømpebukser. Ullpledd, tøffler.. Eller syns jeg en frisørtime/fotpleie var en god idè!
Gjest Skrevet 2. november 2009 #10 Skrevet 2. november 2009 Bilder, tegninger, kalender med bilder. Varer fra butikken, som de seff ikke kommer seg til selv lenger. Har bare min oldefar igjen; men han får drikkevarer, frukt og snop som han deler ut til oss når vi kommer på besøk. Resten av året sender han oss ut selv for å handle. Etter jul får han et lager som varer lenge. (På denne måten blir det en mnd eller tre "fri" fra handlerundene på oss som ofte besøker han også) Et år fikk han et fuglebur som henger utenfor vinduet hans. Dette er nok veldig kos for han. Mange fugler som holder han med selskap. Vi blir ofte sendt ut for å fylle på.
Gjest Skrevet 2. november 2009 #11 Skrevet 2. november 2009 Bestemoren min var forresten veldig glad i lydbøker når hun lå på det siste. Hun klarte ikke engang å åpne øynene skikkelig. Må ha vært fryktelig ensomt. Lydbøker og radio var det hun hadde selskap i når vi ikke var der eller hun sov :/ Pleiere har jo ikke tid.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 2. november 2009 #12 Skrevet 2. november 2009 Herregud, jeg vil ikke bli så gammel og syk at jeg havner på hjem. Fikk helt tårer i øynene av nyttnick sitt innlegg. jeg vil gjøre som bestefaren min og bare bestemme meg for nå er det nok, legge meg ned og dø et par dager senere. grrriiiin! ellers kan jeg henge meg på det med kryssord om man er ganske klar i hodet, evt ett forstørrelsesglass om man er glad i å lese blader men litt svaksynt, håndkrem osv. Det med å betale for å få lagt håret eller en fotpleietime var også en god ide. Det er ofte faste dager for sånt på gamlehjem.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 2. november 2009 #13 Skrevet 2. november 2009 forøvrig kan det også være kjekt med ulltrøye, ulltruse eller nattkjole/underkjole i ull. (det spørs liksom litt hvor sprek og mye oppe oldeforeldrene dine er..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå