Gå til innhold

Når kommer smertene? Ang spontan abort

Anbefalte innlegg

Blødd i 2 dager nå, som vanlig mensen. Men, har ikke smerter.

Når er det normalt at det begynner å gjøre vondt?

Har hatt en exu tidligere og det var helt for jævlige smerter. Så nå sitter jeg her og gruer meg til vondtene.. :(

Er 7+4 etter menstermin, ca 6 uker etter min egen termin.

Og en ting til....

Når kan jeg forvente at det kommer klumper?

Skjønner så klart at dette er individuelt, men hvordan opplevde dere det?

Skal få dommen på ul i morgen.

Fortsetter under...

Hei på deg

Det er slettes ikke sikkert at du aborterer så det er nevnt. Mange blør av ulike årsaker under svangerskapet.

Ved en abort trenger det heller ikke nødvendigvis komme smerter eller klumper.

Jeg for min del merket ingenting.

Håper spiren sitter og alt er vel. Lykke til i morgen!

Takk for svar og gode tanker lillefrø :)

Innerst inne håper jeg jo at det er ufarlig blødning, men har hatt dårlig følelse fra et par dager før jeg begynte å blø.

Merker jeg er mest redd for smertene og hva som skal komme ut. Godt å høre at det ikke trenger å komme ut i svære klumper, små "reker" osv.

Jeg har hatt både en MA og en SA, men ingen smerter ved noen av delene. Blødde mer når jeg hadde en MA faktisk, men fosteret kom ikke utav seg selv og jeg måtte ha en utskrapning.

Neste gang jeg ble gravid så endte det med en spontanabort. Blødde mindre, men alikvel viste en ultralyd at jeg hadde mistet. Men jeg blødde over en lengre periode da.

Lykke til, håper det går bra for deg og spira.

har hatt en sa (uke 11-12) med blødning (med klumper) samtidig som jeg hadde rie-lignende smerter. varte litt i underkant av 2 dager tror jeg. smertene var jævlige, måtte inn i dusjen og sette meg i håp om at det skulle føles litt lindrende..

uten klumper og smerte, kanskje det ikke er en sa? :) får håpe det så får du har masse lykke til i morgen!

Jeg mistet da jeg var ca like langt på vei som deg.

Hadde da i en uke hatt litt brunlig utflod, og fikk bekreftet MA på ultralyd. Hadde ikke utskrapning og heller ingen piller, alt kom ut av seg selv.

Det begynte med blødning som økte på i løpet av noen timer, veeeldig kraftige mens smerter og klumper. Den verste blødningen og klumpene var ute i løpet av ettermiddagen og kvelden. Etter det blødde jeg ca 1 uke med nesten ingen smerter og ingen flere klumper.

Så for min del startet blødningene gangske kraftig og det verste var over i løpet av noen timer.

Annonse

Det gikk dessverre ikke så bra. Kom ut en 5 cm klump i går da jeg skulle legge meg, og det var ikke bare en blodklump for å si det sånn.

Var på ul i dag og der var det bare litt slimhinne igjen så det har kommet ut helt...Slipper utskrapning heldigvis.

Har merkelig nok ikke hatt noe smerter.

Gyn mente det var MA og at det hadde sluttet å utvikle seg for et par uker tilbake.

Heldigvis har kroppen ordnet opp selv så raskt. Hadde vært helt forferdelig å funnet det ut på ordinær ul f.eks...

Gyn fant ut at den store muskelknuten jeg har hatt på livmoren er forsvunnet - den har lagt foran åpningen og laget masse tull med lange mensblødninger, smerter osv Og har kunnet gjort det vanskelig for meg å bli gravid. (det vet vi jo ikke da vi ikke har prøvd, dette var uplanlagt)

Så det var jo positiv nyhet oppi det dårlige.

Nå skal jeg forresten kose meg med et glass rødvin eller to eller tre eller en flaske ;)

Lykke til videre i graviditeten alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...