Gå til innhold

kysse barn på munnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om det?

Begynte med at lille snuppa skulle kysse på oss. Sikkert sett mamma og pappa gjøre det. Og bare søt der hun løper rundt med trutmunn. Og også kysset hardt og lenge på dukkene sine. Men når familiemedlemmer også synes dette er morsomt og skal ha henne til å kysse seg gang på gang, da synes jeg det begynner å bli litt mye.

Synes ikke at hun skal gå rundt og kysse alle mulige folk på munnen..

Er jeg rar eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg! Jeg ville ikke likt om datteren min hadde gjort det.

Skrevet

Nei du er ikke rar. For det første synes jeg ikke noe om å kysse barn på munnen, kysser ikke engang mine egne barn der. For det andre er jeg i mot at barna skal sendes rundt til allslags besøkende på godnatta/kose/hadebra-kyss runde mer eller mindre frivillig til de er fire-fem, og da skal de lære at fremmede folk kan være farlige.

Ble litt spora av her, men essensen er at nei, du er ikke rar. :)

Skrevet

jeg kysser jenten min på munnen og synes IKKE det er rart. hun kysser også pappaen sin, og noen besteforeldre. men det er så vidt borti da, og jeg blir "fornærmet" hvis jeg ikke får nattakyss av henne ;)

Skrevet

Jeg kysser gutten min på munnen :) men om små barn er spandable med kyss synse ikke jeg det er så farlig, de syns vell det er gøy..Men om de begynner å bli 4-5 år å holder på slik, mener jeg det er på tide med en prat

Skrevet

Jeg personlig syns ikke det er noe rart ved det og hadde ikke reagert negativt om jeg hadde sett det. Heller tvert imot:)

Men for min del syns jeg det "holder" å kysse han på de deilige kinnene hans, selv om det hender jeg tar et smask på munnen også da. Syns det er koselig jeg, ihvertfall inntil en viss alder..hehe!

Skrevet

Vi kyssetpå munnen og det synes jeg er veldig koslig:) vi er en veldig kjærlig familie da, Kos Kos Kos!!

Skrevet

Jeg og lille blå musser på munnen! Samme gjør pappaen hans også :) Syns ikke det er noe rart eller galt med det. Blir nok sikkert ikke å gjøre det for alltid, og det er jo ikke sånn at man direkte kysser og "deler" bakterier/væsker. Det er jo kun kos :) Pleier å spørre om mamma kan få en muss, så holder han leppene sammen og kommer borti mine <3 Syns de er sååå herlig i denne alderen, de vil jo kun være god med mammaen og pappaen sin. Holder også på å lære han at når vi koser (les: klem, "kan mamma få en kos?"), skal man si "aaaaaaa" :D <3

Skrevet

Øøøøøh... Ikke kysse ungen på munnen? For noen følelsesløse mødre det er her..

Skrevet

HI her

Sa ingenting galt om foreldre som kysser barna sine på munnen. Men skal jeg godta at alle andre skal kysse min datter på munnen? Ehh, ja da er jeg en følelsesløs mor!!! For jeg synes ingenting om det. Og det er bare søtt og koselig her hjemme, men synes ikke at hun skal lære/føle at hun må gjøre det med alle. Og når visse personer, uten at jeg skal gå i detalj, maser og maser og skal kysse på munnen i ett, da synes jeg det er drøyt. Og jeg sier at jeg ikke synes noe om det. Lurte på om jeg var rar da....

Skrevet

Skjønner dilemmaet...man kan jo pørve å lære de små at det helt ok å kysse mamma og pappa på munnen, men alle andre må få nuss på kinnet!? Eller bare en klem? Men de er kanskje litt små enda, til å forstå?! Min gutt går bare rundt å kysser på alle han..jeg kan jo ikke kjefte på han heller, men han får vel tidsnok reaksjoner på det som gjør at han blir litt mer forsiktig!? :)

Skrevet

å kysse på munn hører bare til hos mamma og pappa seg imellom!

om datteren min skulle få samme ideen, ville hun få beskjed om at det ikke er greit. Det samme ville omgivelsene på beskjed om.

Skrevet

enig med lille sprelle, det har igrunnen aldri falt meg inn at jeg skal kysse sønnen min på munnen. Om han hadde gjort det så hadde det vært helt ok, men jeg ville ikke oppfordret til det. Ikke fordi det er ekkelt eller noe, er bare ikke naturlig for meg. (Om det er naturlig for andre, er deres sak)

Skrevet

Vi kyssa barnet vårt på munnen en liten periode, hovedsaklig fordi hun ville det. Synes egentlig ikke så mye om det, liker bedre å kysse henne på kinnet eller motta verdens beste klem. Jeg ville ikke likt at hun hadde kysset alle andre på munnen, hovedsaklig fordi at jeg er litt nazi på hygiene. Nå vet jeg egentlig ikke helt hvem "alle andre" skulle være, men alle andre enn besteforeldre og søsken synes jeg blir for perifert til kyss. Men dette må hun jo selvsagt få velge selv ettersom hun blir eldre, og finner ut hvor hennes grense går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...