Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare lyst å skjære ut magen, og så sette den på plass igjen når jeg er ferdig med 1. trimester. De siste dagene har jeg vært kvalm i bølger hele dagen, sånn var det ikke forrige gang. Må spise HELE tiden, ellers føler jeg at må løpe til nærmeste toalett. I dag på jobb spiste jeg konstant fra kl 10:30 til 15:00. Og jeg blir så sinnsykt sliten av det.

Vet ikke hvor lenge jeg orker å være på jobb, hvis det skal fortsette sånn. Er det noen her som er sykmelt pga svangerskapsplager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er jeg og...jeg skal hvertfall være hjemme denne uka her, så håper jeg det blir bedere.

Var sånn med første mann og jeg...24 timers kvalm i 1 mnd:/

Man må tenke på seg selv og ta det med ro:O)

Skrevet

Det er nesten en liten trøst å høre at flere har det like fælt som meg..(8 uker på vei) Har vært skikkelig dårlig i over en uke nå..fikk sjukemelding sist torsdag..ut denne uka.

Jeg kaster opp nesten alle måltid og føler jeg må spise noe nesten hele tiden.Synes synd på vetlejenta mi på 3 1/2 som lurer på hva som feiler mamma.Kan ikke huske jeg var så dårlig med nr 1..

Så viss jeg var deg Sprellemor ville jeg fått meg en sjukemld..tenk på deg selv..

Lite tips..som hjelper litt. Sprite zero..

Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Jeg er 7uker på vei og er også veldig kvalm, og svimmel Var hos legen igår, ble sykemeldt 2uker. Håper bare det går fort over.

Skrevet

ER sykemeldt pga kvalme ja. Hadde ikke for alt i verden klart å gå på jobb når jeg er sånn som dette. Fikk først 14 dagers sykemelding og har nå 14 dager til. Hør med fastlegen din om du ikke kan få sykemelding da vel :)

Skrevet

E heilt forferdelig å være kvalm! Går slik selv men holder meg i full jobb

Fikk tips av en kollega i dag om å prøve sea band, slike akupressur bånd for å ha rundt håndleddet, mot bilsyke. Og de virker kjempebra på meg! Har klart å lage middag uten å kaste opp i dag!!! Samt spist en sjokolade.ANBEFALES!!!!

Skrevet

Du er nok ikke alene om d.. har vært sjukelemdt i 6 uker nå grunnet konstant kvalme. Er i uke 12 nå men føler d egentlig bare blir værre.. har sjukemelding i tre uker til heldigvis.. Har funnet ut at hvis jeg gjør for mye, så slår d ut et par timer senere å blir enda værre. Men av å til hjelper d å spise mye frukt å drikke litt, samt å holde seg i ro. Men håper d gir seg litt snart..

Skrevet

Ja, jeg er ca 7 uker på vei og har vært sykemeldt i en uke nå. Forrige uke klarte jeg å holde det noenlunde i sjakk med å spise hver time, men ble jo sinnsykt stinn av det. Nå kaster jeg opp i tillegg og har mer eller mindre mistet matlysten. Jeg er sykemeldt to uker til, men kommer garantert til å forlenge den.Jeg har vært hjemmom dette før og vet det ikke slipper taket før etter 12-13 uke. Håper bare jeg er i fin form til jul..

Skrevet

Jeg er sykemeldt med hyperemesis denne gangen, og var det forrige gang også.

Jeg spiser, drikker, spyr hele tiden og sover hele døgnet til jeg nærmer meg 16 uker, hvis det ligner forrige svangerskap, så får bare ta det med ro på sofaen enn så lenge....

Skrevet

Ja, jeg er sykemledt 80 % pga svangerskapsplager. Jeg liker det ikke, for jeg elsker å jobbe - men her har jeg ikke hatt noe valg, dessverre. Håper på snarlig friskmelding, men må lytte til kroppen foreløpig. Jeg har det som deg, bortsett fra at jeg ikke har den matlysten. Spiser litt, altså - men det er kun av "plikt". Kaster opp hver dag frem til circa 12-13-tiden, og så kommer kvalmen tilbake etter klokken 19 igjen. I tillegg er det flere svineinfluensasyke på arbeidsplassen min, hvor vi sitter i åpent landskap - og jeg er i uke 11 nå. Har derfor ikke tatt vaksinen. Legen har sykemeldt meg 80% slika t jeg kan jobbe litt hjemmefra. Har hjemmekontor noen timer per dag, og synes dete r ålreit å gjøre noe meningsfylt fremfor bare å ligge rett ut. Håper kvalmen gir seg snart - det er grusomt ja. Frisk luft og spaserturer har hjulpet meg + søvn, ligge i et kaldt og mørkt rom. Har forsøkt akupukturbånd, uten hell.

Lykke til!

Skrevet

Takk! Etter å ha lest innleggene deres, så føler jeg at jeg ikke har det så ille likevel. Jeg føler veldig med dere som kaster opp, for det har jeg sluppet. Brekker meg en del når jeg tenker på visse ting, som rødbeter f.eks.

Jeg har begynt å ha på sånne sea-band. Jeg tror det hjelper litt. Men hele dag på jobb må jeg spise konstant. Og sitter i åpent landskap, og en av kollegaene mine stinker sur røyk og parfyme. Det kommer i bølger, og da må jeg bare ta skjerf over nesen. Ser sikkert veldig smart ut. :-)

Håper dere andre får det bedre snart!

Skrevet

Prøv akupunktur. Det hjelper godt...Hjalp meg masse.

Skrevet

Har kjøpt sånne sea-band jeg også..føler de hjelper..har ikke kastet opp idag:-)!!

8 uker idag:-)Jee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...