Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Jeg er helt nygravid, bare jeg og mannen som vet om det ennå. Jobber i nattstilling som sykepleier, der det er flere svineinf.pas. hver natt. Har ikke fått vaksinert meg, så nå er jeg redd for smitte ifh fosteret i magen. Legen sier jeg må skjermes for svineinf.pas. og at det er arb.givers ansvar å enten tilrettelegge eller omplassere meg. Hvis ikke de kom opp med en løsning med en gang, måtte jeg sykemeldes i mellomtiden. Lederen min sier jeg da skal alliere meg med den jeg jobber sammen med, slik at de var "ute" i direkte pasientkontakt med pas. med influensasymptomer, mens jeg fikk "sitte inne". Hos oss kommer det folk hele tiden, og vi vet ikke alltid hva som feiler de med en gang, så dette synes jeg blir vanskelig. Dette føler jeg vil gå ut over den andre på jobb. De er ofte mye å gjøre der om natten. Jeg ville ikke vært den andre, som ikke fikk hjelp "ute" iallefall. Vi ble enige om at jeg skulle prøve, men jeg synes virkelig ikke noe om dette. Men jeg burde kanskje gi det et forsøk? Hva synes dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå