Gå til innhold

Noen som har erfaring med ketolyse-diett?


femtemannpåveg!

Anbefalte innlegg

Jeg har en far (59 år) som nettopp fått en veldig alvorlig kreft-diagnose. Han har fått beskjed om å gå på denne dietten,som ligner veldig på Fedon Lindberg- mat. Den er ikke kurativ, men skal forlenge livet hans til en viss grad.

 

Nå begynner jeg å lure på om jeg også bør gå over til slik type mat, for den helsemessige effektens skyld. Altså kutte ut brød, poteter, ris og ellers raske karbohydrater.

 

Jeg er ikke overvektig, men er veldig glad i god mat. Jeg er 11 uker på veg, veier 69 kg, og er 1,70 m høy.

 

Er det noen som er på denne dietten som kan dele sine erfaringer med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har ikke erfaring med dietten, men vil råde deg til å diskuttere dette med din lege eller en ernæringsfysiolog dersom du seriøst tenker å forsøke dette i graviditeten.

 

Det er jo ikke er anbefalt å slanke seg gjennom graviditeten,og ketolyse-dietten er anbefalt først og fremst for overvektige som skal gå ned mer enn 10 kg.

 

Ut i fra høyde og vekt du skriver er vel ikke du akkurat overvektig. Jeg ville heller gått for økt fysisk aktivitet dersom du klarer det. Det veit vi at er bra for oss gravide. Tviler på at det er gjort forskning på kvetolyse og graviditet, men det går jo an å søke.

 

Selv hadde jeg ikke turt å forsøke denne dietten i graviditeten.

Lykke til videre i graviditeten og med dine livsstilsvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei!

 

Dette betyr jo å kutte ut alt av karbohydrater og bare spise fett og proteiner. Tror du kan spise 20 g karbohydrater pr dag. Dette er jo en veldig utfordrende diett. Man trenger jo også karbohydrater. Min svigerinne begynte på denne dietten, men klarte ikke å holde på så lenge, hun gikk vel ned 5 kilo på 1 mnd.

Det er vel lurt å prate med legen hvis du har tenkt å begynne mens du er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

dette er en kur man ikke skal gå på vis man er 10 kiloeller mer overvektig..

du skal heller ikke gå på den når du er gravid.. du går veldig raskt ned i vekt.

en veninne av meg gikk ned 10 kilo på 2 uker.

har selv prøvd den og gikk ned 20 kilo på 2 måneder du skal spise 15 karbohydrater og du trenger mer en det når du går gravid..fikk streng beskjed av både legen og helsesøster at jeg måtte slutte og begynn og spise knekke brød og litt karbohydrater for og få i meg det jeg skulle under graviditeten..

vis du vil ha ett sunt kosthold mens du er gravid er det lurt og spise mat fra bunnen av og mye grønnsaker og frukt og varierte måltider. lite salt og mye vann.

 

jeg har bare posetivt om denne kjenner mange som har gått på den. faren min gikk på den en kort stund siden han har diabetes men så ikke ut etter kort tid blei veldig tynn og han hadde 10-15 kilo i overvekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...