Gå til innhold

UGHH - legen er en idiot!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Absolut utrolig dumme legen også!!

Er 4+6 idag, veldig tidlig det vet jeg, men skulle ha en time med legen min for å oppklare litt om noen medisiner jeg tar. Jeg ventet på venterommet til 1605 (hadde egentlig time kl 1400) kommer inn ditt, sier at jeg er gravid. Han kaster et blankt helsekort for gravide mot meg, sier at jeg må slutte med medinsinen ikveld (forrige uke da vi snakket om nedtrappingen sa han at jeg burde gjør det over et par måneder.)

Sier at det er helt greit om jeg har lyst til å fortsette å røyke (??!!!!!) og sier kaster meg en sykemelding på en måned hvor det står at jeg har ryggesmerter og må sykemeldes pga det. Så ut døra - Hele tok under 2 minutter. Føler jeg meg helt satt ut jeg.

Skjønner ikke vitsen med en måneds sykemelding da det var ham som hadde arrangert at jeg skulle ha en månedspermisjon fra jobben for å reise avgårde for å trene ryggen min (drar nå til onsdag).

Skjønner ingenting..skal de ikke sjekke om jeg er gravid engang? eller veier meg eller ta blodtrykk? et eller annet?

OOF jeg er irritert nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud..enkelte folk burde ikke ha vært leger i det hele tatt.

Dessuten, ut fra det du beskriver, virker det som om legen din sliter med personlighetsforstyrrelser!!!

Skjønner godt at du ble frustrert!!

Skrevet

De tar vel ikke svangerskapskontroll før uke 8-10.

Det er hvertfall vanlig,blir sikkert praktisert på forskjellige måter.

Men så lenge testen er positiv så bør du jo være gravid ;-)

Gratulerer og lykke til!

(jeg hadde forresten aldri funnet meg i å vente over 2 timer dersom jeg hadde time....)

Skrevet

Grunnen til at jeg skulle ha et eller annet type kontroll (mener jeg) er at jeg har hatt 2 svangerskap før som det ikke har gått bra med. I tillegg fikk jeg pre eklampsi i min eneste fullført svangerskap - hadde problemer med utrolig vektøkning og blodtrykk fra veldig tidlig. (Fastlegen som jeg hadde før sjekket meg grundig i uke 5 både innvendig og utvendig, helsespørsmål osv.)

Røyking kutt jeg ut helt dagen jeg fant ut jeg var gravid. Det ville jeg ikke leke med, men medisinen er det verre med.

Er vanlig praksis å vente over to timer å komme inn til denne legen er jeg redd. Positivet med det er at han kommer til å henvise meg etterhvert til sykehuset for å ta svangerskapskontrollene dersom han ikke har tid til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...