Gå til innhold

Kan dette ha vært svineinfluensa??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble lagt inn på bærum 6. juli med akutt feber (over 39), hakket tenner i 2 døgn, oppkast, kraftig hodepine, crp på 97 og magesmerter. Jeg hadde vondt i hele kroppen og følte veldig at jeg hadde influensa. Det er 5 år siden jeg hadde influensa sist. Jeg var litt sår i halsen, men ikke spesielt. Lå der i 5 dager, og de tok blodprøver av meg hver eneste dag, men testet ikke for svineinfluensa i og med at jeg ikke hadde luftveissymptomer.

Jeg var i uke 14. Sønnen min hadde det samme og han hadde nesten 41 i feber, og responderte dårlig på paracet. Han lå bare å skalv og sa at han var kald og ville ha mer dyne. Stakkars liten..

Jeg er så SUR for at de ikke testet meg for svineinfluensa. Det står jo på pandemi.no at noen opplever oppkast og diare. Ikke alle må ha luftveisproblemer. Er ikke mulig å teste for antistoffer i ettertid heller. Jeg er i tillegg veldig skeptisk til vaksine. I alle fall til sønnen min på 4.

Sønnen min har infeksjonsutløst astma og går på medisiner hele vinteren og nå og da om ellers. Har hatt noen innleggelser også. Har fått astmaanfall med innleggelse etter Pneumokokkvaksine og trolig etter DTPvaksinen også. Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre... Vaksine eller ikke, eller satse på at han har hatt svineinfluensa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du hadde en infeksjon, pga crp. Men umulig og si om det var svineinfluensa. Jeg hadde tatt vaksinen.

Skrevet

ja, det tror jeg du har hatt. Jeg er selv gravid i 3 termin nå, og har vært sengeliggende i over en uke med mye av de samme symptomene. Jeg fikk heller ikke testet om det er svineinfluensa eller ikke, grunnet sprengt kapasitet på labratoriet. Men - hvis man får påvist svineinfluensa, er det noen leger som sier at man ikke trenger å ta vaksinen, og det kan jo være en fordel ettersom det er mye diskusjon om vaksinen er bra for gravide eller ikke. Synes det er ille at gravide ikke blir testet.

Skrevet

Hvis man har hatt svineinfluensa er man immun for resten av livet. Tar man vaksine er man 70% immun i en viss tid. Vet ikke om de har kommet med noen estimater rundt det ennå. Men folkehelsa er jo så greie at de sier at du kan gjerne ta vaksinen selv om du har hatt sykdommen! Du som var innlagt i juli var vel litt tidlig ute for at de skulle mistenke svineinfluensaen. Det var synd, hadde vært greit å vite. Men jeg skal nå ikke ta den uansett....

Skrevet

Side du hadde crp på 97 så virker det mer som bakteriell infeksjon enn virusinfeksjon, da virus ikke gir såpass høy crp.

Skrevet

Det var det jeg trodde også, men de tok blodprøver av meg hver eneste dag i 5-6 dager og sjekket for ALT bortsett fra svineinfluensa. Og de kunne garantere at det ikke var noe bakterielt. De var helt sikre på at det var et virus. De sa at noen virus kan gi høy CRP. Gjerne høyere enn det jeg hadde også. Jeg var ganske medtatt fordi jeg hadde hatt hyperemesis og ligget inne måneden før. Sønnen min hadde det samme som meg, men hadde CRP på 6 eller noe den duren....

Ikke til å bli klok på. Jeg klarer ikke vaksinere meg.. Hver gang jeg er på vei til legekontoret har jeg enten ikke sovet hele natten, hatt mareritt om konsekvensene av vaksinen eller så klarer jeg bare rett og slett ikke sette meg i bilen å kjøre dit.. Jeg er i limbo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...