Gå til innhold

Ut å fly, noen med tips til meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappa har bedt meg og guttungen med til Gran Kanaria om to uker.

Gleder meg veldig, men kjenner jeg er litt bekymra for flyturen.

Ser for meg en gutt på snart to som slår seg helt vrang, i et fly fullt av folk, og mange timer til vi er framme......

Så derfor, noen som har vært ute og flydd med barna sine, som har noen tips til hva vi kan finne på på turen??

Er det f.eks. lov å ha med bærbar pc, så han kan se litt på film på den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er lov å ta med bærbar pc .det gjør vi hver gang. vi reiser ofte med fly. tingene som jeg pleie å ta med er;

bærbar pc (han ser på bildene sine og ser litt på film)

2 -3 fargeblyanter og ark.

kjeks og juice

en eller to av lekene hans som han er veldig glad i.

bok

det var alt som vi pleier å ta med (;

Skrevet

Jeg har flydd flere ganger med snuppa og det har gått over all forventning. Har blant annet fløyet til Thailand, USA og Hellas med henne helt uten problemer!

Veldig mange gruer seg fælt for den første flyturen og de aller fleste oppdager at det går myyye bedre enn de hadde trodd!

Det kan være lurt å pråve å passe på at han ikke er for trøtt når dere skal dra, hvis det er mulig. Vi pleier å sørge for at hun får sovet i bilen, eller i en lånevogn på flyplassen eller noe. Overtrøtt=slitsom!

Ellers er det bare å forsøke å ta det rolig og nyte turen, så gjør forhåpentligvis småen det også. Ofte treffer man noen med jevnaldrende barn, da går tiden mye fortere. Litt vandring i midtgangen, titting i vinduet og lesing i bok er bra. Syng sanger, spis kjeks og bla i en bok. Kanskje kan han sove litt enten i et eget sete eller på fanget, mange barn blir trøtte av å fly.

Skrevet

Vi har reist flere ganger med gutten vår. Sist gang var når han akkurat var blitt 2. Da reiste vi en 5,5 timers flytur til Kypros.

Jeg gikk å kjøpte en liten trillekoffert til han ( som han ikke fikk før vi kom på flyplassen ) Det oppi kofferten hadde jeg og handlet noe nytt... men kan jo seff ta noe man har hjemme. Hadde med En bok med bilder og navn på mange forskjellige dyr ( min sønn elsker dyr ) , en fargebok , fargeblyanter. Hadde også med kosebamsen hans og et teppe som han pleier å ha i sengen. Ellers hadde jeg kjøpt PES figur ( Mikke Mus) med pes drops i. Den satt han sikkert i over en time og putlet med... hadde med litt rosiner og kjeks. Hadde også lagt inn mange barnesanger på I poden min + lydbøker. Dette var veldig populært og vi hadde en smørblid unge fra vi gikk ombord til vi var fremme :) Rullegardinene på flyvinduene var også veldig populære ;) Fikk ikke alt på en gang... men ga han en og en aktivitet etterhvert som han ble lei.. Hadde også kjøpt ny matboks m Postman Pat på. Oppi der var det 2 rundstykker m favoritt pålegget til småtten som er ost m druer :)

Lykke til med flytur! :)

Skrevet

Nå blir jeg forbanna når jeg leser ditt innlegg,hvordan kan du finne på å tenke den tanken å reise i det hele tatt når svineinfluensa herjer?Skal du få det der nede å dra det hit eller ta det med deg dit om du har det i deg eller?Er du en sånn som innbiller att du ikke får det eller driter du i att andre får det hvordan tenker du egentlig om dette?Å har du noe samvittighet i det hele tatt ang dine barn?

Skrevet

Jeg pleier sjeldent å kommentere innleggene her, men dette er da et grovt overtramp!! Anonym, hvordan kan du uttale om HI "har samvittighet i det hele tatt ang. sine barn"??? Det er alltid sykdommer som kan smitte, både der du bor og der du evt. reiser. Det som er et faktum er at Norge er av de hardest rammedte landene, og Spania har under halvparten av dødsfall, samenlignet med Norge. Det betyr at det er mindre sjanse for å få sykdommen i Spania en hjemme i "trygge" Norge. Spania er om du ikke kjenner til det et land som lever av turisme, og som også er klar over sjansen de tar ved å invitere andre lands borgere til sitt land. I midler tid så er helsevesent så godt utbygget at de har anledning til å ta den risken!

Du er tydeligvis redd for sykdommen, men sjekk heller ut fakta en å sitte her å spy edder og galle til en person som kommer med et helt annet spørsmål en det du velger å "svare" på. Jeg er glad jeg bor i Spania fordi her er både jeg og barnet mitt veldig trygge på god oppfølging når det gjelder Svineinfluensa og andre sykdommer. Synes heller du burde rette forbandelsene dine mot det norske smittehvern opplegget hvis du blir skremt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...