Gå til innhold

hardhendt tannlege

Anbefalte innlegg

Jeg har flyttet på meg og fått ny tannlege sentralt på østlandet... privat tannlege som på hjemmesiden presenterer seg som god på tannlegeskrekk... jeg anså dette som bra for jeg blir helt bleik og dårlig bare jeg tenker på tannleger... da jeg ikke hadde vært hos noen tannlege på 4 år ventet jeg det verste... men siden jeg er gravid ønsket jeg ikke å ta rgt. han sjekket over tennene og fant ut at han skulle rense tennene, noe tannstein, dette har jeg gjort mange ganger- men fy søren så vondt det var, han kjørte denne greia rundt i tannkjøttet mitt og jeg blødde MYE! gla jeg ikke måtte borre eller trekke noe nå... *grøss*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140910390-hardhendt-tannlege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første, så blør en lettere som gravid. En har mer blod i kroppen, og slimhinnene er ikke helt som vanlig:)

Bruker du tanntråd? Om du er slapp på dette området, så tåler også tannkjøttet mindre.

Og dine minner om siste tannlegebesøk er sikkert ikke helt ferske;)

hehe... min tannlege spurte en gang om det gjorde vondt. Ja, sa jeg. Neida, dette gjør ikke vondt, sa tannlegen;)

Jeg har heldigvis en tannlege som tar veldig hensyn til tannlegeskrekken min. Han er kjempe forsiktig, og sier alltid ifra hvis han skal gjøre noe ubehagelig (som det å gi bedøvelse eller borre). Og han spør alltid underveis om det gjør vondt, eller om hvordan det går. Han er kjempe flink.

Annonse

Jeg er uenig, det er meget ubehagelig å fjerne tannstein, jeg gjør det to ganger i året, og det er svært ubehagelig, når de kommer med pirkegreia og drar det langs tannkjøttet så er det guffent, kan ikke forestille meg at noen syns det ikke er vondt/ubehagelig?

Tannlegen min er forresten kjempeflink ;-) så det blir litt dumt å påstå at fordi dine brødre er tannleger så har du rett?

Folk oppfatter ubehaget ulikt vet du, og noen har ømt tannkjøtt og blør lett, andre ikke-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...