Gå til innhold

Hvor lang tid mellom hvert tannfrembrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er straks 9 måneder. Hun fikk sine to første tenner nede da hun var 6,5 mnd. Deretter har det vært stille på den fronten. Hvor lenge kan det gå før hun får flere? Ser jo at mange andre på hennes alder har fått både fem og seks tenner, men her i gården glises det fremdeles bare med to stubber nede. Jeg har hørt flere si at det blir verre og verre å få tenner jo eldre de blir, så nå gruer jeg meg fælt til de berømmelige fortennene oppe skal komme... :) Flere som har barn hvor det tok laaang tid mellom hvert tannfrembrudd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette varier veldig! Minstegutten var den som fikk tenner tidligst hos oss, 2 nede når han var ca 6 mnd, så kom det vel ikke nye før han var ca 10 mnd. Mellomstegutten fikk sin første tann 1 uke før han fylte 1 år og da kom det 6 tenner på 1,5 mnd når de først kom. Bare spratt opp... Har ikke merket noen forskjell på om det var værre eller ikke å få tenner tidlig i forhold til sent. Her har hjørnetennene vært verst hos alle, fortennene oppe ganske ille og 2 av dem har også slitt litt med 1 års og 2 års jekslene.

Skrevet

Ok, det var fint å høre! Vi får bare vente i spenning :) Jeg tror hele tida at det er nye tenner på gang, for det er tydelig at hun har vondt i gommene. Det merkes spesielt på natta (rart, det der!), så da må mor inn og trøste av og til. Men så langt er det visst ingen flere i sikte!

Skrevet

Her er det ikke lang tid mellom hver tann. De 2 første tennene kom når lillejena var 4,5 måned. Nå er hun 7 måneder og har hele 8 tenner.. De popper med andre ord opp i hytt og pine hos oss ;o) Eller som perler på en snor, det høres kanskje litt bedre ut ;o)

Skrevet

Gutten vår fikk de to første samtidig da han var 6 mnd. Så skjedde det ingenting før han var 9 mnd. Da fikk han 5 tenner på under to uker. Nå er han 11 mnd og det har ikke kommet noen nye ennå.

Skrevet

Hører egentlig til på Småtroll 1-2 år nå, men er inne og sniktitter :)

Ville bare kommentere at min jente fikk sine to første tenner nede da hun var ca 9 måneder gammel. Nå er hun 13 måneder, og har fremdeles kun de to tennene nede. Så dette er tydeligvis veldig individuelt. Hun har begynt å sikle veldig de siste dagene, så venter i spenning på om det kommer flere i nær fremtid. Jeg er også spent på om det vil bli nattevåk og skriking. Hun hadde ingen reaksjoner på de to første, så vi får krysse fingrene for at det ikke blir så mye pes når de andre kommer heller...

Skrevet

Flisa fikk sine to første tenner i 4 mnds alder, men så ble det en pause på ca 3 mnd før hun fikk 5 nye. Så gikk det en måned, da kom den 8.tanna, før det igjen ble en tannpause på ca 3 mnd før den første jekselen kom ved 11 mnd. Litt i rykk og napp her med andre ord=)

Skrevet

Her plager tennene han hele tiden, men det går tregt fra det begynner å klø til tannen er ute. Men vi får bare noen dager fred før sirkuset er i gang igjen...

1 tann når han var 6,5 mndr. Tann 2 for 2-3 uker siden (7,5-8 mndr), tann 3 har vært på vei ut en stund, GLEDER meg til den er ute, og håper på en liten pause.

Med 1 mndr per tann, kommer det til å være smertefult i 17 måneder til... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...