ulvejenta Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Gir dere melk før eller etterpå? eller erstattes måltidet helt av grøt. Lille jenten vår vil ikke ha melk etterpå. tenkte jo at det siste melkmåltidet skulle bli en kosestund.. hvordan gjør dere det??
Studine mevik Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 her er det grøt først og så melk. hvis han får melk først så vil han bare ha mer melk oh nekter å spise grøt
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Gutten min får grøt og melk om en annen. Det kan gjerne bli litt "tørt" å bare få grøt. Eg drikker jo til middagen min f,eks. Og når han da får melk så sluker han det, så det er som han er virkelig tørst. Noen ganger drikker han opp resten etter grøt, noen ganger ikkje. Men da har han iallfall fått i seg litt væske underveis. Men skjønner det byr på problem når de bare vil ha melk om de får det underveis.
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Vår gutt 5 mnd har en sen dupp mellom kl 16:45-17:45. Prøver å gi han litt melk (1 dl) kl 17:45, men slettes ikke alltid han drikker. Får uansett grøt ved 18:30-19:00 tiden. 1 porsjon grøt pluss over 1/2 dl fruktmos. Til det grøtmåltidet drikker han ikke, selv om han kanskje ikke har drukket etter han våknet fra den sene duppen. Siden jeg føler han drikker for lite melk i løpet av dagen tar jeg han ved 21-21:30 tiden og mater han med 1 flaske melk mens han sover, og putter han rett i seng uten rap. Mulig dette ikke er noe god metode, men han er i alle fall i senga si helt til morgenen uten mere mat eller drikke. Kun et bleieskift når han våkner 1 gang på natta fordi han tisser litt mye grunnet den sene kveldsflaska. Når jeg føler han får i seg nok mat og drikke i løpet av dagen (07:00-19:00), kommer jeg til å kutte ut den sene kveldsflaska.
Fruktvann Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 Dette lurte jeg også litt på før vi begynte med grøt, men det viste seg at Lillemann spiser mye mer grøt hvis han får pauser med melk ila måltidet. Men jeg lurer på: Når begynner man å gi vann til grøtmåltidet i stedet for melk? Jeg tenker litt sånn at i begynnelsen er grøten et supplement til melka, for at han skal få i seg litt mer næring, så da er det jo dumt å bytte ut melka med vann. Men etterhvert så blir vel grøt hovednæringen, eller? Hvordan er det her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå