lillehare Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Off, er så skuffet. Dette var vårt 1. icsi forsøk. Grusom følelse når jeg så en strek. Hva er det neste steget for oss? Vi har 6 egg på frys, så jeg regner vi bruke de før et eventuelt nytt ferskforsøk... Har noen gode råd? Skal jeg ta akupunktur?? Sykemelding? Noe annet? Takker for svar...
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Det var leit... Du kan nok beg. på fryseforsøk bare du får mensen - lykke til :-) Klem
Søskenhåp adopterer Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Ikke så mye du kan gjøre for å påvirke resultatet. Min lege så ettertrykkelig til meg at lev som normalt, det er INGEN ting hverken jeg eller du kan gjøre, det som bestemmer er om egget vil fortsette utvikle seg etter innsett. Husk det er veldig få som greier dette på første forsøk så det er bare å komme seg opp på hesten igjen. Ja du må nok bruke opp fryseeggene dine før fersk.
lillehare Skrevet 2. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2009 Hei og tusen takk for svar. Det er vel ikke så uvanlig at det ikke klaffer 1. gang. Men det er jo surt!!! Har begynt å blø allerede, men det er visst ikke mens if Porsgrunn. Husker ikke hva hun kallte det. Men skal ringe inn mens og så skulle vi ta det derfra. Jeg skal hoppe på hesten så fort jeg er ferdig med litt snufsing. I promise... Takk for oppmuntring og støtte da : -)
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Ikke morsomt med den testen der nei...det kan vi alle skrive under på... Det første forsøket sier de er ofte sån...skal vi se-forsøk...tilpasse medisiner og lære litt om deg... Noen har selvsagt flaks... Lykke til neste gang!
MonaLisa*ruger på 2! Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Jeg er i samme situasjon, og vet akkurat hvordan det føles. Hadde mitt første ICSI forsøk i september, og var overbevist om at vi ville være blant de heldige som lykkes på første forsøk. Utrolig nedtur da jeg testet negativt, kunne ikke tro det var sant. Hadde 2 egg på frys som jeg fikk satt inn neste syklus, denne gangen gikk jeg til akupunktur før og underveis. Dessverre ble det negativt igjen, men nå var jeg mentalt forberedt på en helt annen måte, hadde mer realistiske forventninger og jeg var ikke i nærheten av så deprimert som 1.gangen. Nå tar vi en pause frem til etter jul, deretter gleder jeg meg til å sette igang igjen, selvom det betyr sprøyter og uttak før jeg blir ruger, har ikke mer igjen på frys. 6 egg på frys, du er jo kjempeheldig! Forhåpentligvis holder det, og du slipper gå igjennom hele prosessen igjen. Jeg kommer nok ikke til å fortsette med akupunktur, har egentlig ikke helt troen på det, pluss at det blir dyrt i lengden. Nå har jeg prøvd iallefall. Om noen burde ta akupunktur er det vel mennene våre, men min er veeldig skeptisk til alt som er alternativt og ikke vitenskapelig bevist. Til neste forsøk har jeg bestilt babyklister fra Danmark, pluss at jeg skal ta noe som heter Sepia officinalis D30 HD. Begge deler er visst naturmedisin som skal hjelpe egget å feste seg. Har aldri prøvd noen av delene men kjenner andre IVF-damer som har blitt gravide med disse, så det er jo verdt et forsøk. Ønsker deg lykke til, vi er mange som vet hvordan du har det nå...
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Jeg har i noen av forsøkene mine brukt akupunktur og føler at JEG har det bedre...om det hjelper på forsøket eller ikke vet jo ingen....men jeg er roligere og ikke så stresset...og det er jo positivt...
Pia76.. Skrevet 2. november 2009 #8 Skrevet 2. november 2009 Huff,,det var ikke arti lesing nei((((... Men du må tenke som noen sier her. Du har faktisk 6 egg på frys. Å det er jo KJEMPEBRA:)) Mange greier jo ikke å få noen på frys i det hele tatt. Så du har store sjangser me å lykkes med de:) De første dagene etter negativ test er verst. Men du skal se att snart setter du fokuset på neste forsøk. Utroli kor fort dette går. Man gir ikke opp,,,ser fremmover,,snart er du ruger igjen,,,å da kanskje du får se de 2 strekene som jeg unner deg så mye. klæm
lillehare Skrevet 2. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2009 Kjære bim madamer! å, dere er jo så søte! tusen takk for støtte det hjelper!! 6 egg er ikke dårlig, vi er fornøyde med det i grunn .) har bestemt meg for å forsøke akupunktur. Tar sjangsen at det hjelper på stress og div andre ting. Tusen takk for omtanken jenter....
sitron72 Skrevet 2. november 2009 #10 Skrevet 2. november 2009 Det var trist lillehare. Men som de andre sier her: hele 6 egg på frys er ganske så bra, det er det ikke alle som får, så dette går nok bra til slutt skal du se. Man må bare ha nerver av stål og en ufattelig tålmodighet en stund først. Tvi tvi på første fryseforsøk!!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 2. november 2009 #11 Skrevet 2. november 2009 Ja, dette var leit lillehare. Men jeg støtter det som sies over her: Du er jo kjempeheldig som har 6 egg på frys! Det er ikke mange som opplever det etter bare ett forsøk! Selv har jeg hatt 8 forsøk nå, og først nå i det siste forsøket fikk jeg egg på frys, og det var til og med bare to stykker. Så dette betyr nok at du har veldig gode egg, og det tilsier nok at du har veldig gode prognoser :-) Jeg kjenner meg litt igjen i din søken etter noe som kan øke sjansene for å lykkes. Jeg var der selv, rundt ca 3. eller 4. forsøk. Begynte å lure på om jeg skulle ta vitaminer, og ble nysgjerrig på alt det 'rare' jeg hørte om her inne, som babyklister osv. Men, jeg er nok av litt samme støpning som din mann, jeg liker ikke å putte i meg (eller bruke penger på) ting som ikke har en dokumentert effekt. Dessuten er også min lege veldig klar på dette punkt: Han sier at det er viktig for min egen del at jeg husker på at jeg ikke kan gjøre noe som helst fra eller til! (Forutsatt at man ikke er altfor overvektig, da kan det være lurt å gå ned i vekt, men det får man jo også beskjed om fra legen i såfall). Han sier at jeg aldri må tenke at jeg har gjort noe feil når det ikke lykkes - det er helt utenfor min kontroll. Jeg klarte ganske raskt å slå meg til ro med dette, og nå forsøker jeg bare å leve sunt og få i meg folat og omega3, som er det jeg blir anbefalt av sykehuset. Og det lever jeg veldig godt med :-) Jeg vet du må gjøre dine egne valg og erfaringer, men forsøk ihvertfall å ikke stresse med alt du kunne/burde gjort annerledes. Det tror jeg bare øker stresset. Lev i stedet som normalt, med verdens beste samvittighet :-) Lykke til!
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 2. november 2009 #12 Skrevet 2. november 2009 Du er heldig som har mange frys! Min venninne ble gravid på første frys... Jeg må gjennom hele hormonh.... hver gang...så heldige dere som får frys! Uansett er det tungt altså...men kroppen din blir mindre belastet med fryseforøk...det er jo positivt da!
babysoon? Skrevet 2. november 2009 #13 Skrevet 2. november 2009 hei lillehare... Den skuffende følelsen kjenner jeg meg igjen i ja... Det er en veldig kjip følelse, og du har all rett til å være lei deg ja..! Selv hadde jeg mitt 1.icsi i juni. det ble negativt resultat.. jeg fikk 6 egg på frys, men desverre fikk jeg negativ test i går på mitt første fryseforsøk... Nå skal jeg vente til over nytt år, neste frys forsøk da.. men i mellomtiden kommer jeg nok til å begynne med akupunktur! Hos oss er det jeg som har en tett eggleder, pluss at det er noe med eggene og sædcellene som gjør at vi bruker icsi.. så jeg håper akupunktur evt fotsoneterapi kan være til hjelp hos oss.. drømmen hadde jo vært å klare å lage baby på egen hånd..! men uansett tenker jeg at litt alternativt kan ikke skade..! og under neste rugeperiode kommer jeg muligens til å vurdere sykemeld. jobben min er litt fysisk krevende, og kan være litt stressende. Mannen min mener at jeg skal sykemelde meg,, vi bruker tross allt mye penger på dette...! de sier jo vi skal leve normalt, men for det om vi sykemelder oss trenger vi ikke ligge på sofaen i 2 uker! Lykke til med fryse eggene dine!
lillehare Skrevet 2. november 2009 Forfatter #14 Skrevet 2. november 2009 Hei jenter. Da har jeg bestilt time hos Dr. Magnus for å få et annet syn på alt som foregår der nede. Legene har så langt ikke funnet noe utfordringer hos meg, så får vi se hva som skjer der... Har bestilt time hos akupunktør i dag. Begynner allerede imorgen. Ahhh, er så lei av å slite med dette. Venninnene mine blir f... gravide på byen og tar 3 aborter i året. Det er jo bare så forbanna urettferdig!!! Beklager om jeg tråkker noen på tærne, men måtte få det ut.. Tusen takk for støtten jenter, det kommer godt i motivasjons prosessen...
Mamman til Loffen ♥ Skrevet 2. november 2009 #15 Skrevet 2. november 2009 Lillehare, dette var leit. Skjønner godt at du er nedfor. Negativ test er drita kjipt, og du må tillate deg selv å være lei deg også! Men så reiser vi oss igjen etter nederlaget da, og fortsetter ufortrødent i kampen for det vi drømmer om. Og du er kjempeheldig som har så mange på frys. Jeg vet det kan være en mager trøst nå, men du kommer til å være desto mer glad for det etter hvert! Jeg lo meg gjennom mitt første (og eneste) fryseforsøk fordi det rett og slett var en fryd å gå gjennom sammenlignet med ferskforsøk med sprøyter og spray. Og jeg har full forståelse for den følelsen din om at ting er urettferdig. Her sliter vi vettet av oss i årevis for å gjøre drømmen vår til virkelighet, mens andre blir gravid bare de tar av seg trusen. Lykke til videre Lillehare:o)
lillehare Skrevet 3. november 2009 Forfatter #16 Skrevet 3. november 2009 Hei og takk for oppmuntring Ja, det er litt kjipt dette her og jeg håper jeg får snart en ny dato å forholde meg til. Håper på fryse forsøk i løpet av det året her... Men først må jeg berarbeide nederlaget fra i går... Tusen takk for støtten :S
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 3. november 2009 #17 Skrevet 3. november 2009 Enig...graviditeter blir ikke fordelt rettferdig akkurat... Låg på sykehuset i en oppbevaringsal med flere som skulle ha frivillig abort da jeg misstet spiren min i uke 11...da sendt jeg noen sinte tanker både hit og dit gitt... Lykke til med eskimoen din :-)
lillehare Skrevet 3. november 2009 Forfatter #18 Skrevet 3. november 2009 eskimoen likte jeg men du du skriver om at du lå på sykehuset med kjerringer (beklager!!) som har tatt abort, er det sykeste jeg har hørt... Kan jo ikke være slik i 2009!! Hadde nok sendt dem til der sola aldri skinner iallefall... Men er altså sliten bare av å prøve å få barn. Klarer ikke å tenke meg et liv uten barn heller. Har snakket med Porsgrunn i dag og kan komme i gang i begynnelsen av des om mensen kommer når den skal. Nå har jeg visst noe som kalles for avstøtningsblødninger.... Vondt, vondt, vondt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå