Gå til innhold

Virkestoffene passerer IKKE placenta :0)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viser til Sveriges "Krisinformation.se" . Der finner man svar på en rekke spørsmål. Blandt annet svares det at "det finnes ingen mulighet for at vaksinen passerer placenta." Antistoffene derimot, passerer, til fordel for babyen når den kommer til verden.

Sverige anbefaler alle gravide å vaksinere seg, også dem i 1. trimester. Det gjør man ikke i Norge, utifra et "føre-var-prinsipp". Håper dette kan trøste noen av dem som har vaksinert seg, og som leser all skremselspropaganda. Kos dere med svangerskapet og ikke les mer om dette. Jeg skal gjøre som dere, når jeg bare når den rette uken!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt som gravide ikke bør ha er det mora som får i seg, så som alkohol, røyk, muggost, spekemat, løsningsmidler osv.

Da må jo disse tingene kunne passere morkaken?

Skrevet

Takk for informasjonen! har selv vært veldig fra og til på om jeg ønsker å ta denne, men alle kompetente mennesker jeg har snakket med, har sagt at de anbefaler gravide på det sterkeste å ta denne. Skal dra å ta den i dag, og synes det var godt med et positivt innlegg. Nå melder jeg meg helt ut av denne debatten og velger å tenke at dette er anbefalt av en grunn og at det kommer til å være ufarlig for mitt ufødte barn!

Takker Anonym!

Skrevet

En ting passerere ikke mens den andre GJØR det ? Dummeste jeg har hørt.

Vær nå sikre på at ungen får i seg det samme som dere.. Å ta valget utifra det.

Skrevet

I have read in many medical and pregnancy journals that not all things you ingest or that enter your body pass through to the baby. They know of some things that can pass through to the baby, but they don't know everything. So it isn't actually all that stupid...

http://www.embryology.ch/anglais/fplacenta/physio06.html

Strictly speaking, the placenta forms a "protective barrier" against infectious agents. Nevertheless, there are some microbes that can cross this barrier, occasionally following placental lesions.

http://www.enotalone.com/article/14108.html

That we do not know all about the interchange of substances between mother and child must be admitted; but the essential facts, and they alone are of interest here, have been established beyond contention. There is no doubt whatever that the mother's blood surrounds the placental villi but never enters the child. The fetal blood, on the other hand, is first in the child's body, then in the villi, and then returns to the child again. It never enters the blood-vessels of the mother but passes to and from the placenta as long as pregnancy lasts.

Oxygen and food pass from your blood supply into the placenta. From there, the umbilical cord carries the oxygen and food to your unborn baby. Waste products from the baby, such as carbon dioxide, are returned along the umbilical cord back to the placenta and then into your bloodstream.

http://www.nhs.uk/chq/Pages/2309.aspx?CategoryID=54&SubCategoryID=128

Antibodies pass to the baby in the same way, to protect against infection. The placenta protects your baby against most bacteria; the few exceptions include those that cause syphilis and tuberculosis.

Skrevet

Ta f.eks honning, spedbarn under 1 år skal ikke ha honning pga noe sporer i den som kan gjøre ting verre. Men, en gravid kvinne kan spise honning pga kroppen fjerner de sporene før den kommer til fosteret.

Kanskje de mener at det er samme prinsipp med vaksinen også?

Skrevet

Da kan jeg glede mange her med at det virkelig ikke er alt som passerer placenta. Det er mange stoffer vi får i oss som ikke gjør det!! Ta for dere Felleskatalogen og se! Placenta er et filter, hvor noen ting passerer og andre ikke. Dette trodde jeg alle gravide visste ;0)

Skrevet

Er noe jeg ikke får helt til å stemme... Virkestoffene i vaksina skal liksom ikke passere placenta,..noe som betyr at kvikksølvet i vaksina heller ikke passerere. Vel, vi skal holde oss unna fet fisk, tunfisk og o.l pga at de kan inneholde kvikksølv og miljøgifter. Så kvikksølvet i vaksina passerer ikke placenta, men d gjør kvikksølvet fra maten vi skal holde oss unna under svangerskapet?? Nei, er mer og mer overbevist om at jeg gjør d rette med å takke NEI til vaksinen!!

Skrevet

Det er en forskjell på å spise mat, røyke o.l. og få en vaksine satt i muskelen...

Skrevet

Nåvel. Og kan du forklare oss nøyaktig hva denne forskjellen består i?

Skrevet

Tiomersal, som er denne kvikksølvforbindelsen "alle" hyler sånn opp mot, brytes ned til etylkvikksølv i kroppen (i fisk er det metylkvikksølv). Og det har veldig kort halvveringstid og det taes heller ikke opp i kroppen, ergo kan det ikke passere placenta. Alkohol derimot absorberes i tarm og magesekk, og kommer dermed over i blodet, og som du sikkert vet Sypersynser så får fostret næsringsstoffer fra mor. Denne utvekslingen av næringsstoffer skjer over placenta, og placenta klarer dessverre ikke skille alkohol fra andre stoffer som slipper over i placenta.

Når det gjelder sigarettrøyking så påvirker den blodet på en annen måte. Kullosen tar opp plass som oksygen skulle hatt, derfor får fostret mindre oksygen (og mer kullos som den bruker dobbelt så lang tid som mor på å kvitte seg med(. Nikotin får blodårene til å trekke seg sammen, ergo mindre næringsstoffer og oksygen til barnet.

Du skjønner det supersynser, det har med OPPTAK i kroppen å gjøre. Alkohol taes opp, det gjør ikke etylkvikksølv.

Skrevet

Kan man ikke bare innse at det er uenighet om dette???? Forstår ikke at noen kan være helt bastante i sine påstander, da noen eksperter mener kvikksølvet et ugustig for fosteret, mens andre ikke. Sånn er det med den saken. Jeg velger å være føre var og tar den IKKE!

Skrevet

Det kan godt være at noe ikke passerer placenta - men for eksempel så kan det ene stoffet som det har vært mye skrevet om (skuerlane - nei, husker ALDRI hvordan det skrives!) gi virkninger i morens kropp som ikke er gunstige. Eks få immunforsvaret til å overreagere og gå amok - og i verste fall utstøte fosteret. Mange som sliter med å få barn og gjentatte aborter har fra før et alt for aktivt imunforsvar som ikke tillater at et "fremmedlegeme" vokser i kroppen.

Skrevet

Til anonym 22:27. Kan du være så utrulig vennelig å vise meg en link med SERIØS forskning som beviser at skvalen kan føre til at immunforsvarer går amok og støter ut fostret! Det er jo helt hårreisende av deg å komme med slike tøvete utsagn, du kan jo skremme vettet av gravide som har tatt vaksina.

Skrevet

Vet dere hva, vaksinerte damer ; ikke gidd å lese mer. Om noen mnd er dette hysteriet glemt. Dere kommer til å få nydelige, velskapte sønner og døtre. Denne påstanden med skvalen er bare vrøvl. På 90-tallet ble amerikanske soldater vaksinert med en vaksine som inneholdt skvalen. Mange fikk autoimmune sykdommer. Det pussige var at det var like mange uvaksinerte som fikk dette. Vi må aldri sammenligne Norge med USA, ei heller når det kommer til helselovgivning. Hele helsevesenet der finansieres av forsikringspenger, så det er klart at de er varsomme med det meste. Det er ingen grunn til frykt, damer.

Skrevet

takk for at du anonym gidder å sette ting i perspektiv. Kan ikke alle bare ta sitt valg i stillhet uten å hyle og rope så mye om det, så får vi bare krysse fingerene og håpe at det går bra med alle, både de som ikke vaksinerer seg og de som velger å gjøre det.

Et annet perspektiv: De av oss her som har ufødte barn, kommer nok statistisk sett til å oppleve mye større forekomster av andre sykdommer, senvirkninger, uhell osv enn hva vi kommer til å oppleve av senskapder av vaksine, død som følge av svineinfluensa eller noe i forbindelse med denne. Så ro ned debatten litt og bruk energien på noe nyttig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...