Ayla78 Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 er det flere her som har opplevd det? Jeg testet positivt forrige mandag og på fredag begynte jeg å blø . Mye friskt blod i 2 dager også var det stopp? Hva skal man konkludere med det? Kanskje jeg burde ta hcg test på legekontoret med et par dagers mellomrom for å se om jeg har abortert eller ei? Ville tro at en urinprøve kan være misvisende ei stund, for hvis det er en abort så vil det vel fortsatt være en del hcg i urinen og blodet?
Indigo 08-10-13 Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Jeg ville kontaktet lege imorgen. En hcg-prøve med et par dagers mellomrom kan som du sier bekrefte om du fortsatt er gravid. Siden du ikke er kommet lenger enn uke 5 vil trolig ikke UL gjøre deg noe klokere. Hjerteaktivitet påvises tidligst i uke 6 mener jeg. Det spørs nok hvor mye du har blødd hvorvidt det er snakk om abort eller ikke. Men jeg blødde et par ganger da jeg gikk med gutten min, uten at det var noe galt. Blødde ikke så mye da, ikke sånn at det var behov for bind. Datt liksom litt friskt blod i toalettet da jeg gikk på do.. Selv om det ikke er unormalt å blø i et svangerskap, spesielt iløpet av 1. tri, så skal blødninger alltid sjekkes ut (i alle fall etter min mening:)!
stabeist Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Jeg ville tatt hcg prøve hos lege hvis jeg var deg. Jeg blødde også i uke 5. Det varte bare i et døgn og kom nesten bare når jeg var på do, veldig lite iforhold til vanlig mens, men 2 dager etter blødningen hadde jeg mista alle sympt på graviditet. Som sagt så trenger ikke blødning å bety noe som helst! Hadde du vondt i livmor/nedre del av mageregion? Mista sympt på gravdiditet? Håper at ikke du har mista...unner ingen det!
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Jeg har blødd i uke 4-5 i begge mine svangerskap, og det har gått veldig greit. Jeg trodde det var mensen begge gangene. Kom endel friskt blod et par-tre dager, så full stopp. Nå er jeg der igjen....Så nå venter jeg og ser om det er mensen, eller om jeg faktisk kan være gravid
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Jeg har altsaå født to barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå