Snabeltann Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Min seks uker gamle gutt kjemper for liivet hver gang han ammer, spruten står og han klarer ikke å svelge unna. Blir veldig urolig ved puppen av dette.. Ender ofte med oppkast, noen ganger flere ganger om dagen. Etter å ha kastet opp 3 ganger i dag fikk jeg nok, pumpet ut en full aventflaske på hver pupp og la han til, guud så deilig han så ut til å ha de, lå stille som en mus, og sovnet pladask etterpå. måtte riktig nok die en halvtime før han var fornøyd (kontra fem min med full pupp), ikke noe rap etterpå en gang! Men nå setter jeg vel igang ENDA mer melkeproduksjon, frykter jeg må opp om natten og pumpe meg nå.. er da puppene er verst, etter at han har sovet 4-6 timer i strekk, ender som regel alltid med oppkast.. Hvordan løser dere problemet?? Jeg er sikker på at jeg kunne ha ammet fire barn uten problem.
Lykke2009 Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Huff og stakkars deg og dere... Jeg kjenner meg SÅ igjen og det er fortvilende!!! =( Jeg har nemlig nok melk til både oss og hele nabolaget, det er jeg heeelt sikker på. Nå er snuppa mi blitt 3 mnd og melken har stabilisert seg. Det er utrolig slitsomt og fælt men du må bare holde ut, det finnes noen knep på veien. Barn som blir matet med "sprut" gulper mye, kan få grønn og skummete bæsj og ligge urolig slik som du beskriver. På ammehjelpen.no står det en det en del. Tror det var under "mye melk".. Jeg har ikke prøvd den metoden som står der, men det er kanskje verdt det hvis ikke du føler du kommer noen vei. Grunnen til at han sovnet så fort etter at du hadde pumpet var sikkert at han har (endelig) fått den fete melken som kommer til slutt ut av puppen. Litt av faren ved så mye mekl er nettopp at barnet kun får den tynne meklen og blir egentlig aldri heeelt mett.. Jeg gjorde dette: > Håndmelking fører ikke dierkte til merpord. slik som pumping gjør. Før hvert måltid håndmelket jeg ut det verste trykket, rett i vasken eller i slike avent "kopper". >Gjør det veldig vondt å håndmelke hjelper det å dusje varmt eller legge varme omslag påp puppen(e) og melke ut da... HUff.. lykke til, la meg vite hvordan det går. Kjenner jeg får helt vondt inni meg, det er så fortvilende!!!
Snabeltann Skrevet 2. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2009 Gikk inn på ammehjelpen og leste om at det nye rådet var å pumpe puppene tomme med en gang man står opp, i stedet for å pumpe litt hele dagen, som kan gjøre at det bare kommer mer, som jeg frykter.. pumpet 180 ml på hver pupp på morgenen i dag (og da er de bare litt tommere) og siden har han hvertfall ikke kastet opp når han har spist, men det er fortsatt full sprut etter at han har sovet og det f eks har gått tre timer siden han spiste.. vurderer å pumpe meg før han skal legge seg også, han kaver veldig ved leggetid, har masse masse melk da, og han er veldig veldig våken før han skal legge seg. funker best å få i han maten når han er i halvkoma, derfor sliter jeg ekstra ved leggetid. Godt det ikke bare er meg, er virkelig sant som det står på ammehjelpen, at det e rlike vondt for de med for mye melk som å ha for lite!! Synes håndmelking er fryktelig vondt, håndmelket litt før leggetid i går, og har fortsatt vondt i puppene!.. mulig jeg tok litt hardt i, puppen ble lissom helt skjev etterpå
ifie Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Hehe, spørs om du ikke var litt hardhendt om du fortsatt har vondt etter håndmelking! Jeg har ikke hatt det like ille som deg, men lillebror hadde problemer med å svelge unna de første ukene. "Det er ikke lett å drikke fra en foss!" sa helsesøster da jeg klagde over at han svelget så mye luft... Vel, det går seg til! Nå er lillebror 9 uker, og det er ikke så ofte han plages lenger (og jeg blir ikke like våt på genseren unger amming lenger). Hold ut!
septbaby09 Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Samme problemet her, etter han har sugd 1 min står spruten en stund, men hva med å ta han av puppen da og sprute 1 min i en klut eller noe, da slipper du håndmelke siden spruten står av seg selv. Lille her blir litt sint om jeg tar han av puppen, men det er fort glemt når han får den igjen:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå