Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #1 Del Skrevet 1. november 2009 Vi venter barn i mars 2010. Ideelt ønsker vi å forlenge permisjon/ulønnet permisjon til august 2011. Jeg er lærer og det vil være en fordel både for barnet med tanke på barnehage, og min jobb med tanke på elevene at jeg går tilbake i jobb i aug 2011. Syns selv dette er en litt sleip løsning, men jeg kan gå tilbake i jobb i det skoleåret er slutt og så rett i ferie. Men hva da med de 10 ukene til far? Er det også noen regler i forhold til å få igjen ferie man har hatt i permisjonsperioden? Syns jeg har hørt noe om dette. Ja, dette ble litt rotete, men håper noen har peiling på disse reglene og kan hjelpe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140908326-hjelo-oss-med-%C3%A5-l%C3%B8se-permisjonskabalen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #2 Del Skrevet 2. november 2009 Som lærer har dere lang ferie, men når du er i permisjon opparbeider du deg ikke denne ferien og har da kun 4 uker og 2 dager ferie som andre arbeidstakere. Som lærer er du også nødt til å ta ut ferien din på sommeren. Om dere velger 80% lønn i 56 uker inkluderer dette fedrekvoten. Om han ikke er lærer kan han ta ut ferien ellers i året og dere kan da overlappe slik at når han har ferie jobber du og når du har ferie jobber han. Dere kan også ta ut noe ulønnet permisjon for å klare å holde ungen hjemme til august 2011. Ellers begyner permisjonen 3 uker før ul termin, men føder du før faller disse ukene bort og dere har 53 uker etter fødsel. Da er det 6 til deg, 10 til far og 37 dere kan dele mellom dere. Du må nesten ta kontakt med oppvekstsjefen din for å høre hvor mye ferie du har sommeren 2010. Når du så tar ut denne ferien tar permisjonen pause for så å starte opp igjen etter du har tatt ut ferien. Dette må du skrive opp i søknade n til arbeidsgiver og i den til NAV. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140908326-hjelo-oss-med-%C3%A5-l%C3%B8se-permisjonskabalen/#findComment-140909584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #3 Del Skrevet 2. november 2009 Takk for svar:) Da forstår jeg det sånn at jeg har noe ferie jeg kan ta ut etter endt permisjon. Men kommer feriepengene i tillegg til permisjonspengene, eller vil disse fungere som lønn i juni som vanlig? I så fall går det jo opp i opp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140908326-hjelo-oss-med-%C3%A5-l%C3%B8se-permisjonskabalen/#findComment-140913939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #4 Del Skrevet 2. november 2009 Lærere har i utgangspunktet en 50% stilling og i tillegg har dere 12-14 ukers ferie og for dette får dere full lønn, fullt på høyde med sykepleiere og andre som jobber for føden! Det eneste positive som kan sies til innlegget ditt er at det ikke er skrevet på bim måten med masse skrivefeil og setninger du må ha 7 i promille for å skjønne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140908326-hjelo-oss-med-%C3%A5-l%C3%B8se-permisjonskabalen/#findComment-140914059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #5 Del Skrevet 2. november 2009 Hva mente du med den siste setningen din anonym 20.59? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140908326-hjelo-oss-med-%C3%A5-l%C3%B8se-permisjonskabalen/#findComment-140914220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. november 2009 #6 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg har egentlig helt sluttet å argumentere mot personer som deg når det gjelder min arbeidstid. Du kan ta deg en prat med en som er gift med en lærer. Mannen min holder nesten ikke ut at jeg sitter hver kveld og forbereder undervisning og retter prøver og innleveringer. De fleste av våre krangler går på hvor mye jeg jobber i forhold til hvor lite vi som familie får igjen for det. Er akkurat ferdig med forberedelser til to av morgendagens syv undervisningstimer (klokken er 22.10), og skal til med en rettebunke på 60 besvarelser fra elever i vgs som forventer tilbakemeldinger de har noe igjen for! Og dette setter jeg i gang med etter legging av barn. Vis meg dem som jobber like mye, og som ikke kan skrive overtidstimer, men er tvunget til å ta ut avspasering når elevene har ferie. Skal love deg jeg hadde byttet bort avspaseringen jeg har om sommeren mot normale arbeidsforhold som lettere lar seg kombiner med helgeturer og kinobesøk slik andre mennesker driver med. Det jeg spør om er hvilke rettigheter vi ALLE har i forhold til permisjon. Jeg ønsker å tilrettelegge permisjonen min til beste for både barn med tanke på oppstart i barnehage, arbeidsgiver med tanke på innsetting av vikar, og ikke minst ELEVENE! Jeg vil prøve å unngå at de må bytte lærer midt i et skoleår da dette slettes ikke er heldig. Du vet svært lite om min arbeidshverdag, og hva det kreves for å gjøre en god jobb i undervisningen. Når det gjelder vurdering av elever (som tross alt skal få avsluttende karakterer i fag....karakterer de skal søke seg inn på høyere utdanning med), tar jeg dette svært alvorlig, og ser på det som en ulempe for elevene om jeg skulle komme tilbake på tampen av et skoleår og sette standpunkkarakterer på dem, uten å ha tatt del i deres læring og utvilkinge gjennom hele skoleåret. Jeg er fullstendig klar over at jeg må ta ut ulønnet permisjon for å kunne forlenge perioden. Spørsmålet er hvor lenge. Jeg regner med at du har forståelse for at ulønnet permisjon er tidbegrenset av økonomiske årsaker på lærerlønn! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140908326-hjelo-oss-med-%C3%A5-l%C3%B8se-permisjonskabalen/#findComment-140914677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå