Gå til innhold

Møte fastende hos lege i morgen kl 8.15.. kan jeg drikke noe nå da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg helt dehydrert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan jo drikke vann...

Jeg fastet for noen dager siden, og fikk beskjed om å faste i 8 timer. Altså ingenting etter 12.00

Men jeg drakk vann. Det hadde ingen utslag på prøvene.

Skrevet

er jo spørrs hva du skal da, jeg fikk beskjed om å ikke drikke heler.

Skrevet

glukostegreier tror jeg.. står bare møt fastende.. ble usikker på om det er ikke noe etter 12 på kvelden.. eller 12 timer før man skal ta prøver..

Skrevet

hvorfor føler du deg dehydrert? har du begynt å faste allerede? bruker å være fra midnatt.. hvorfor faster du til legetimen? er det glukosebelastning? isåfall kan du nok drikke vann.. er jo ikke noe sukker i det.. jeg drikker ihvertfall vann når jeg skal ta fastende blodprøver da..

Skrevet

Vanligvis betyr det å møte fastende; ingenting via munn fra midnatt. Men da jeg skulle ha narkose en gang og møtte opp uten å ha drukket noe vann så sykepleieren litt rart på meg og sa at jeg jo kunne drikke vann opp til 4 timer før inngrepet.. Ved glukosebelastning er det jo sukker som er viktig, så vann kan du helt sikkert drikke litt av. Og hvertfall nå og frem til midnatt så mye du vil. :)

Skrevet

takk for svar:) Tatt alle forhåndsregler her. hehe. Ikke drukket noe siden kl 20.. (ikke så lenge, men føler meg generelt dehydrert om dagen. Sikkert fordi jeg har vært liggende med ferber i flere dager og drukket for lite. Og når man da skal holde seg unna.. trodde jeg da.. så hjelper det hvert fall ikke). Siste jeg skulle møte fastende var før en operasjon, og da var ikke vann tillatt en gang. Hadde egentlig time tidlig på morgenen, men så ble det flyttet til kl 15. En helt forferdelig dag!15 timer uten mat og vann!) Robinson er nok ikke noe for meg..hehe;p

Skrevet

hvis du skal ta glukosebelastningstest så er det fra midnatt (8 timer)

Og da kan du også drikke vann!

:)

Skrevet

Huff! Stakkars deg! Jeg tok den testen kl 9 om morgenen og jeg kunne drikke litt vann når jeg stod opp (ca 2 timer før), men ikke spise noe etter tolv! Det er ikke noe godt det sukkervannet så hiv det ned påså fort du kan så du ikke kjenner for mye smak :-p

Lykke til!! =)

Skrevet

Ser det står glukosebelastningstest! Håper alt er i orden. Legen syntes det var tull å ta testen, men JM ville det, så da blir det sånn. Hun er veldig spesiel! Gruer meg til å drikke dette sukkervannet.. håper bare jeg kan holde det nede.. er det mye man må drikke? aldri gjort dette før..

Skrevet

Hvis det er blodsukkeret du skal måle så betyr det at du ikke skal spise eller drikke noe som påvirker blodsukkeret, men du kan drikke vann. Det er hvis du skal ha narkose eller opereres at du ikke skal spise eller drikke 6-8 timer før opr. Men spis og drikk i allefall frem til midnatt så gjør du ikke noe galt og du føler deg kanskje ikke så slapp i morgen, hvis du spiser et skikkelig kveldsmåltid.

Hilsen sykepleier.

Skrevet

3-4 desiliter tror jeg.

Husker ikke nøyaktig.... De blander ut en boks med druesukker med vann. Fikk et stikk i fingern først, så måler de blodsukker. Deretter drikker man sukkervannet, venter i to timer (jeg dro hjem og la meg i ventetida), og så måler de blodsukkert på nytt. Veldig grei test, ingenting å grue seg for.

Det eneste som var stress var at ungen reagerte ganske godt på druesukkeret, så jeg var litt øm i magen etter testen.

Vannet klarer du å fint å holde nede. Drikk i ditt eget tempo, og ta det med ro:)

Det går så fint så.

JM ville at jeg skulle ta testen, selv om legen syntes det var unødvendig. Vet ikke hvorfor, men det var helt greit:)

Skrevet

Jeg måtte drikke tre sånne små platglass med vann og sukker.. Og jeg måtte vente på legekontoret i to timer, men det hadde du nok fått beskjed om på forhånd i såfall.=) Går sikkert fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...