Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld blødde jeg bittelitt friskt blod. Usikker på om det kan ha vært en rift, eller om det var noe mer alvorlig. Jeg har ikke blødd siden, men er super engstelig. Jeg ringte til legevakten og fikk beskjed om at det kunne være en begynnelse på en spontan abort, og at det var ingenting å gjøre bortsett fra å legge meg ned og slappe av. Jeg kjenner at jeg er super usikker på hva jeg skal gjøre. Har tatt det med ro i dag, og tenker at jeg må komme meg til legen etter jobb i morgen...Eller bør jeg være hjemme fra jobb og stikke til legen med en gang de åpner i morgentidlig? Noen som tror de kan hjelpe meg her?

Hilsen superengstelig 2.gangs gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baaah, det er rett og slett irriterende at legevakta bare presenterer den ENE muligheten etter blødning og sender deg hjem for å "slappe av". Det kan være mange andre ting enn begynnende abort og jeg vil tro at det er et godt tegn at det bare var litt og at det ikke har kommet noe mer. Man blør mye lettere fra slimhinnene i sjeden som gravid og feks sex kan gi en liten ufarlig blødning i første trimester.

Hvis jeg var deg ville jeg ringt til legen med en gang de åpner i morgen og håpe på henvisning til ultralyd. Lykke til, det går sikkert fint:)

Skrevet

Takk for beroligende kommentar. Jeg er mer rolig i dag, spesielt siden jeg enda ikke har blødd mer. Men er engstelig for hva jeg kan og ikke kan gjøre. Vi har bestemt oss for å bestille privat gu m ultralyd, Kjenner at jeg ikke klarer å slippe det helt, enda jeg vanligvis er nokså nøktern og realistisk av meg om slike ting... Kan vel skylde delvvis på hormonene, og ja delvis på legevaktsykepleieren som ga meg ett alternativ til hva det kan være... Har nå saumfart div.nettsider og funnet at det er mye det kan være, og at det uansett kan være kjekt å få sjekket på ul at alt er som det skal. Så da bestilles det asap.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Hvor langt er du på vei?

Jeg tror du helt sikkert kan ta det helt med ro. Så lenge du ikke har blødd mere er det nok ingen fare.

Dersom du feks hadde sex nylig så kan det være at et blodkar sprakk der nede. Det er veldig mye som skjer der og det er veldig lite som skal til før det kommer noen dråper blod...

Skrevet

Jeg ser du har skrevet uke 6 altså, men nøyaktig?

Det er i alle fall ikke noen vits i å reise på ultralyd dersom du er feks 5+2.... da er det veldig lite sannsynlig at man ser noe alikavell. Da er det i tilfelle blodprøver med 2 dagers mellomrom som kan gi et klart svar...

Skrevet

Jeg er i følge denne siden i uke 7 i dag, så da kan man vel se litt på ul? Mener å huske jeg ikke var så mye lenger på vei sist før jeg fikk ul for å få sikker termin. Takk uansett for flere beroligende svar. Men apropos det, så er jeg nå svært usikker på om jeg kan ha sex eller om jeg bør vente, og i så fall hvor lenge vi må vente... og bør jeg unngå trening? Andre ting? Det er litt derfor jeg helst vil på gu med ul, for å kunne få et litt sikrere svar på at jeg kan kjøre på som normalt, eller om jeg bør ta livet med stoisk ro.

Vanskelig det her..Intuisjonen min fikk seg en knekk av den dama på legevakten..

Skrevet

Sex kan du trygt ha.

Dersom du er vant med å trene fra før er det bare å fortsette, men unngå trening som kan føre til fall, slag i magen og helst ikke alt for mye hopp.

Bør heller ikke trene hardere enn at du klarer å snakke samtidig har jeg hørt :)

Men dersom du er veldig bekymret så ta kontakt med fastlegen din i morgen. Spiren i magen har bedre av at du blir beroliget....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...